• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99121813437
  • خبرنگار : 30054

کرمونا به شیرینی تاریخ

کرمونا به شیرینی تاریخ

ماجرا از ۱۹۴۶ شروع شد، وقتی که به خاطر جنگ جهانی دوم فرآورده های کاکائویی در اروپا کم و قطع رابطه فرانسه و ایتالیا منجر به کمبود کاکائو شد ولی یک اتفاق شیرین برای دنیا افتاد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کرمونا، به دلیل همین مشکلات و کمبودها، مردی از پیمونت ایتالیا به نام پیترو فررو که یک شیرینی‌پز بود به‌ صورت هنرمندانه‌ای نوعی خمیر شیرین از فندق، شکر و تنها مقدار کمی کاکائوی خام درست کرد.

نام این محصول نوتلا انتخاب و در سال ۱۹۶۵  وارد بازار آلمان شد و مردم آلمان سریع عاشق این خوراکی خوشمزه شدند. شیشه‌های این محصول که به‌تازگی طراحی‌ شده بودند، مورد تحسین همگان قرار گرفتند.

و اما اصل ماجرا در سال ۱۹۶۶ میلادی برابر با ۱۳۴۴ شمسی اتفاق افتاد، این محصول در فرانسه و تمام اروپا معروف شد. در آن زمان در ایران هم اتفاقات خاصی در تولیدات صنعتی و محصولات مختلف روی داد، خودروی پیکان در حال شکل گیری بود.

در همین زمان صنعت گر و بازرگان باهوشی خبر این محصول را در اروپا شنید و دست به تولید محصولی کاملا ایرانی از همان کرم کاکائوی فندقی زد.

حسین عالیزاد در سال ۱۳۴۶ همان زمان که نوتلا در اروپا به شهرت رسیده بود برای اولین بار شکلات صبحانه ایران را تولید کرد.

هم زمان با محصول روز دنیا، کرم کاکائوی فندقی با نام کرمونا (نامی اصیل و هوشمندانه و برگرفته از اولین شکلات صبحانه تاریخ ) وارد خانه ایرانیان کرد.

محصولی با طعم خاص و متفاوت برای تجربه لذت و تقویت کودکان در وعده صبحانه که اصلی ترین وعده به شمار می رود، جایگاه سازی شد و امروز ما با نام شکلات صبحانه می شناسیم.

اما خواست حسین عالیزاد که در تولید محصولات خوراکی به شهرت رسیده بود، فراتر از این ها بود.

و این باعث شد که خانواده او که ادامه دهنده راهش بودند، دوباره با همان اراده و خواست شدید، محصول کرمونا  را در بسته بندی جدید به ترکیب صبحانه خانواده های امروز ایرانی برسانند.

امروز که کرمونا را در صبحانه خود می بینید، داستان طولانی داشته تا شما لذت یک صبح شیرین را تجربه کنید و ماجرای این صبحانه شیرین انگار که از همان ابتدا، داستانی پر فراز و نشیب دارد و تاریخ روزهای تلخ جنگ جهانی را شیرین کرد و شاید امروز هم کرمونا اتفاق شیرین صبح های ما باشد.

اصالت از دیروز تا به امروز

در سال ۱۳۴۶ با اوج گیری روند رشد صنایع و شروع تولیدات مختلف از خوراکی تا صنایع سنگین، همزمان با کشورهای پیشروی  اروپایی در ایران هم تحول بزرگی در صنعت خوراکی رخ داد.

آقای حسین عالیزاد، اولین شکلات صبحانه خاورمیانه را در ایران تولید کرد، که امروز نسل های گذشته ایرانی به خوبی خاطرات  شیرین این محصول را به یاد دارند.

شکلات صبحانه که امروز می شناسیم یا همان کرم کاکائوی فندقی محصولی متفاوت و خاص در سبد مصرفی مردم قرار گرفت.

در راستای ادامه این راه شیرین امروز هم شرکت شیوا، تولیدکننده محصولات شیبا، شیبابا و بابل ترابل که نامی آشنا در تولید محصولات با کیفیت خوراکی است، برای مصرف کنندگان امروزی تولید شکلات صبحانه کرمونا را با بسته بندی جدید شروع کرد.

این محصول ترکیبی از فندق، پودر کاکائو، شکر، پودرشیرخشک و سایر افزودنی هاست، اما کرمونا با ۱۳٪ فندق در ترکیب آن، در مقایسه با دیگر شکلات های صبحانه در ایران که نهایتا تا ۵٪ از فندق استفاده می کنند،  کیفیت متفاوت و طعم دلچسبی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌هایB۱، B۲ و B۶ است. این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصاً برای کودکان در حال رشد.

کرمونا در ایران به خاطر وجود فندق بسیار با کیفیت با درصد بالایی که دارد به این محصول طعمی ناب بخشیده است.

فندق استفاده شده در کرمونا، از فندقستان های  اشکور در جنوب شهرستان رودسر در استان گیلان تهیه می شود که شهرت آن به فندق های بسیار با کیفیت است.

و نکته دیگر اینکه این محصول به خاطر نداشتن اسید چرب ترانس، اثرات مضر این ماده بر سلامت انسان را ندارد.

ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جزو شایع ترین اثرات اسیدهای چرب ترانس بر بدن انسان می باشد که امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته، این ماده از ترکیبات این محصول خارج می شود.

با توجه به همه این موارد شکلات صبحانه کرمونا یا همان کرم کاکائوی فندقی با کیفیت بالا، وعده هایی سالم را برای کودک و بزرگسال ایرانی، به دست تولید کنندگانی از سرزمین خودمان تولید کرده و ظرفیت تولید این محصول کاملا منطبق بر میزان تقاضا در بازار ایران است به طوری که پاسخگوی تامین بخش اعظم نیاز بازار ایران خواهد بود.

رشد سالم نسل امروز، آینده ای شیرین را برای جامعه ما رقم خواهد زد و این تفکری است که از سال ۱۳۴۶ خط اصلی فکری و هدف مجموعه است.

انتهای رپرتاژ آگهی