• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99120503825
  • خبرنگار : 71424

به حال خیرین مدرسه ساز غبطه می خورم/سهم خیرین در ساخت مدارس

به حال خیرین مدرسه ساز غبطه می خورم/سهم خیرین در ساخت مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با بالارفتن آجر به آجر مدرسه، هویت و شخصیت فرزندان ما شکل می گیرد و بزرگترین مصلحان اجتماعی آنهایی هستند که بر مدرسه تمرکز کرده اند گفت: مدرسه اصلی ترین نهاد توانمندسازی است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز که در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه هرگاه در جمع خیرین قرار می گیرم در برابر عظمت شان کرنش می کنم و ستایشگر این حجم از عظمت و بزرگی خیرین هستم افزود: همه ما می خواهیم که فرزندانمان شاداب، سرزنده، فعال، بانشاط، سالم و سرحال باشند. همه ما دوست داریم نور دیدگان ما آینده خوبی داشته باشند و از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند، ایمان و باور داشته باشند و اخلاق نیکو و حسنه داشته و در برابر سختی ها مقاوم باشند.

وی افزود: دنیایی که آنها در آن زندگی می کنند پر از پیچیدگی و دشواری است و مایلیم توانایی حل و هضم مشکلات را داشته باشند و عنصر موثری برای جامعه باشند. بچه های ما جگرگوشه های ما هستند و زندگی و آینده شان برای همه ما مهم است. ما بیش از آنچه برای خودمان طلب کردیم برای فرزندانمان آرزو می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مدرسه باید به سراغ این آرزوها رفت گفت: مدرسه نه یک مکان بلکه یک امکان و ظرفیت و محیط مناسبی برای پیگیری این اهداف بلند است. مدرسه است که مناسب ترین فرصت را برای تحقق این خواسته ها فراهم می کند و دانش آموزان را برای زندگی در آینده آماده می کنند. به تعبیر امام (ره)مدرسه کارخانه انسان سازی است.

حاجی میرزایی افزود: مدرسه اصلی ترین نهاد توانمندسازی است. مدرسه معماری شخصیت و هویت کودکان و نوجوانان را انجام می دهد. مدرسه تنها یک سازه نیست بلکه یک سازوکار است؛ سازوکاری برای سامان دادن به ارتباطات آدم ها با یکدیگر، تقویت، توسعه هماهنگی، همدلی، انسجام، همبستگی و مشارکت است. مدرسه ترکیبی از سنگ، گچ، آهن و چوب نیست بلکه نقطه تقویت اجتماعی و عرصه پیوند آدمهاست.

وی با اشاره به اینکه مدرسه مرکز تبادل یافته و حلقه انتهایی نظام تعلیم و تربیت است گفت: همه در تلاش اند تا مدرسه توانمند کار کند و هرچه قدر توانمندتر عمل کند جامعه باشکوهتر خواهد بود. به حال خیرین غبطه می خورم؛ خیرین مدرسه ساز انسان های زیرک و هوشیاری هستند و دست روی نقطه درستی گذاشته اند. در کجا می توان چنین سفره پررزق و برکتی را گشود و چنین سازه پایداری را بنا نهاد و در یاد و خاطره آدم ها برقرار بود؟.

حاجی میرزایی ادامه داد: با بالارفتن آجر به آجر مدرسه، هویت و شخصیت فرزندان ما شکل می گیرد. بزرگترین مصلحان اجتماعی آنهایی هستند که بر مدرسه تمرکز کرده اند. خیرین بزرگوار در این مسیر کارهای بزرگی انجام دادند و اینکه ۳۰ درصد کل مدارس ساخته شده توسط خیرین صورت گرفته و در هشت سال اخیر سهم خیرین در مدارس مشارکتی ۴۰ درصد و در مدارسی که کامل ساخته اند بیش از ۲۰ درصد بوده، نشان دهنده این عزم بزرگ است.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر گفت: در این طرح مشارکت های خرد جمع آوری می شود. میزان این کمک مهم نیست بلکه مهم است که همه جمعیت ایران مدرسه ساز باشند. انسانی که مدرسه ساز باشند درک عمیقتری از کارکردهای مدرسه و نقش عظیم و والای مدرسه خواهد داشت.

انتهای پیام