• جمعه / ۱۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: صنفی، فرهنگی
  • کد خبر: 99091410711
  • خبرنگار : 71624

در دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد

برگزاری پنجمین همایش ملی تربیت معلم

برگزاری پنجمین همایش ملی تربیت معلم

پنجمین همایش ملی تربیت معلم در روز چهارشنبه، ۱۹ آذرماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، پنجمین همایش ملی تربیت معلم در روز چهارشنبه، ۱۹ آذرماه سال جاری با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی دو دانشگاه به صورت مجازی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با لینک (http://elearning.cfu.ac.ir) برگزار خواهد شد. این همایش با همکاری دانشگاه تهران و در قالب تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی منعقده بین دو دانشگاه برگزار می‌شود. 

بنا بر اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، اگر چه تجارب و پیشرفت‌های علمی و نظری در زمینه تربیت معلم از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما شواهد موجود در کشور نشان می‌دهد در استفاده و پیاده‌سازی این تجارب، نارسایی‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد، اما با آسیب‌شناسی برنامه‌های اجرا شده و نگاه به فرهنگ ملی و بومی کشورمان می‌توان تلاش هوشمندانه‌تری را در جهت غنای نظری و عملی نظام آموزشی و به ویژه تربیت‌ معلم صورت داد.

محتمل است همایش نتواند به همه سؤال‌ها و ابهامات پاسخ گوید اما گام‌ها و مسیرهای اولیه را با نگاهی به همایش‌های چهارگانه و همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان در جهت نهادینه کردن الگوها و روش‌های نظری و عملی بر می‌دارد.

هدف اصلی این همایش از سوی شورای سیاستگذاری تببین مهم‌ترین مسائل نظری و میدانی نظام کنونی تربیت معلم در ایران با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده است.

ریاست همایش را  دکتر حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد و مسئولیت دبیر کمیته علمی را دکتر محمد جوادی پور، دانشیار دانشگاه تهران عهده‌دار است. دبیر کمیته اجرایی همایش  نیز دکتر نبوی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.

۴۲ عضو کمیته علمی که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه های ایران هستند، داوری بالغ بر ۳۰۰ مقاله را انجام دادند که از این تعداد، ۱۱۶ مقاله مورد پذیرش این کمیته قرار گرفت. از این تعداد۲۳ مقاله به صورت سخنرانی، ۵۹ مقاله به صورت پوستر و ۱۸ مقاله به صورت چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است.

 محورهای اصلی این همایش شامل: ۱- مبانی تربیت معلم، اسناد بالادستی و نظریههای علمی، ۲- وضعیت موجود تربیت معلم و آسیب شناسی آن و نگاه به آینده، ۳- تجارب بین المللی تربیت معلم و روندهای جهانی، ۴- آموزش و بهسازی معلمان، ۵- مدرسه و تربیت معلم، ۶- تجارب زیسته معلمان است.

انتهای پیام