• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062620539
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد:

رضایتمندی مردم مهمترین شاخص مدیریت جهادی

رضایتمندی مردم مهمترین شاخص مدیریت جهادی

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از رضایتمندی مردم به عنوان مهمترین شاخص مدیریت جهادی نام برد و گفت: علم ، دانایی، عقلانیت و عشق به ارائه خدمت به مردم، سه ویژگی بارز مدیریت موفق جهادی است.

حبیب الله خجسته پور در همایش معرفی دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه مدیریت شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز مدیریت موفق جهادی بود، اظهار کرد: امروز نیاز است تا ما مسئولان برای خدمت به مردم به عنوان خادمین آنها، این شهیدان و نوع خدمتشان را الگوی‌ مدیریتی قرار دهیم و با توجه به سه ویژگی علم، عقل و عشق به مردم، در راستای مدیریت موفق جهادی همانند مدیریتی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم، گام برداریم.
وی با بیان اینکه کسی که در جایگاهی مشغول به خدمت است باید علم و تخصص لازم را برای ارائه خدمت داشته باشد، افزود: اگر عقلانیت در کنار عالم بودن وجود نداشته باشد قطعا مدیریت جهادی محقق نخواهد بود و علاوه بر اینها در کنار عالم و عاقل بودن، عشق به مردم نیز باید وجود داشته باشد.
خجسته پور اضافه کرد: ماندگاری یاد شهیدان رجایی و باهنر میان مردم، این پیام را مخابره می کند که طول زمان مدیریت و خدمت مهم نیست و اثر گذاری مدیریت و خدمت است که بسیار حائز اهمیت بوده و ماندگار می شود.
وی با بیان اینکه امروز شاهدیم با گذشت ۴۰ سال پس از آن دوران، برای مصادیق خدمت، از تلاش های این دو شهید بزرگوار یاد می کنیم، گفت: شهید رجایی و باهنر نه تنها بهانه ها را برای خدمت نکردن در آن دوران حساس دستاویز قرار ندادند، بلکه با تلاش ستودنی خود تبدیل به اُسوه خدمت رسانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شدند.
معاون سیاسی استاندار سمنان ادامه داد: امروز که کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی با چالش های درونی مانند بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کند، باید از آن دوران الگو بگیریم، وجه مشترک امروز کشورهای دنیا مقابله با بیماری کرونا است، اما کشور ما در کنار این مقوله، از درد تحریم ها رنج می بریم و دچار جنگ اقتصادی با دشمنان نیز هستیم و پذیرفته ایم در این دنیا زیست متفاوت داشته باشیم و برای تحقق این مهم تلاش بیشتر و مدیریت جهادی نیاز است.
وی تاکید کرد: باید بدانیم که تک تک ما در هر جایگاهی که مدیریت می کنیم، میزی به امانت در اختیار ما قرار دارد که قطعه ای از پازل خدمت نظام جمهوری اسلامی به مردم است که با قرار گرفتن در کنار همدیگر و جایگاه صحیح، تصویری زیبا از خدمات شایسته نظام به مردم می دهد.
خجسته پور مهم ترین شاخص مدیریت موفق را رضایمندی مردم و جامعه هدف عنوان کرد و گفت: اگر مردم و مخاطبین از خدمات ما رضایت داشتند قطعا پیش خود و خدای خود و وجدان خود راضی هستیم اما اگر با وجود کسب امتیاز و تقدیر، مردم رضایت نداشته باشند، قطعا در مدیریت خود موفق نبوده و نتوانستیم امانتی که مردم در اختیار ما قرار دادند را حفظ و حراست کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته که جشنواره شهید رجایی در سطح ملی برگزار شد، مجموعه مدیریت استان رتبه دوم از لحاظ رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی استان را کسب کرد که نیاز است تلاش کنیم تا بر این رضایتمندی بیافزائیم و در کنار انجام وظایف مدیریتی، مردمداری و با مردم بودن را در دستور کار قرار دهیم.
وی اضافه کرد: واژه سال پایان دولت نباید ما را کم انگیزه و کم تحرک کند، ما تا لحظه آخر باید خدمت مستمر داشته و خدمات دولت را به مردم اعلام کنیم و مدیران نیز باید همواره پاسخگوی رسانه ها و عامه مردم بوده و انشالله مورد توجه و تفقد مجدد مردم استان قرار بگیریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان خاطرنشان کرد: فاصله نقاط خدمت رسانی، ظرفیت ها و اقدامات از سال ۱۳۹۲ تا به امروز را برای مردم باید توضیح دهیم تا مردم ما با آگاهی کامل بدانند در چه نقطه ای بودیم و امروز در کجا قرار داریم و دولت در طول عمر خدمتی خود، چه خدماتی را به انها ارائه داده است.

انتهای پیام