• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99052115636
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

چرا کشورها به آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی می دهند؟

 چرا کشورها به آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی می دهند؟

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه مدرسه هویت آموزش‌وپرورش است، بیان کرد: پایه‌های اجتماعی شدن، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری در جامعه در مدرسه شکل می‌گیرد و هیچ کاری به‌اندازه آموزش‌وپرورش تأثیرگذار، عمیق، ماندگار و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر نیست.

به گزارش ایسنا، محمود امانی در وبینار نمایندگان شورای عالی آموزش ‌و پرورش در استان‌ها که در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی مرکز اصلی هدایت نظام تعلیم و تربیت به سمت اهداف متعالی آموزش‌وپرورش است.

وی با طرح این سؤال که چرا در کشورهای مختلف به آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی داده می‌شود؟ گفت: بنیادین‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه برای ارتقا و نهادینه‌سازی شاخص‌های ملی توسعه و پیشرفت جامعه، در آموزش‌وپرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: برای وضع خوب یک جامعه شاخص‌های مختلفی در نظر می‌گیرند، همین شاخص‌های عادی مانند وقتی‌که از خانه بیرون می‌رویم متکدی نبینیم، بیکاری کمتر شده باشد، گرانی نباشد، آدم‌های خوش ‌رفتار، مودب و... بیشتر بینیم.

وی اضافه کرد: همه ما می‌خواهیم فرزندانمان در یک جامعه سالم، خوب و رشد یافته، پرورش پیدا کنند، بنابراین اگر به دنبال آن هستیم که جامعه‌ای سالم و به‌دوراز آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید به مدرسه توجه نموده و درآن سرمایه‌گذاری کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه مدرسه هویت آموزش‌وپرورش است، گفت: پایه‌های اجتماعی شدن، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری در جامعه در مدرسه ساخته می‌شود و هیچ کاری به‌اندازه آموزش‌وپرورش تأثیرگذار، عمیق، ماندگار و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر نیست.

امانی اظهار کرد: اگر در نقطه‌ای که بچه‌ها دارند رشد می‌کنند نیازهای آن‌ها برطرف نشود دچار ناکامی شده و سرخورده می‌شوند و عدم توجه به آموزش‌وپرورش افراد باعث بروز آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر مدارس در تربیت‌پذیری افراد، گفت: مدارس اصل و پایه الگوپذیری، اجتماعی شدن و مهارت‌آموزی دانش آموزان است و اگر در مدرسه سرمایه‌گذاری بیشتر، آموزش بهتر، نظام مشاوره و بهداشتی بهتر، آرامش روحی و روانی بهتر و... ایجاد کردیم این کار باعث یادگیری بهتر و بیشترآن‌ها خواهد شد.

امانی با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در امر تعلیم و تربیت، افزود: با پیشرفت فناوری‌های نوین و توسعه رسانه‌ها و آسان شدن دسترسی به آموزش و یادگیری دانش آموزان، عده‌ای فکر می‌کنند که باید سراغ این نوع یادگیری الکترونیکی رفت البته در بین این‌ها افراد فناوری زده، بیشتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: متخصصان تعلیم و تربیت دنیا با هر نوع اقدامی که باعث تضعیف مدرسه شود مخالف‌اند و معتقد هستند فقط تأکید به بعد فناوری برای آموزش دانش آموزان کافی نیست و این امر آسیب‌ها و صدمات زیادی به دانش آموزان وارد می‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: کارکرد مدرسه یک دستاورد استثنایی و بی‌نظیر است بچه‌ها به مدرسه می‌آیند تا مهارت و سبک زندگی کردن، خودباوری، مسئولیت‌پذیری، احترام به همدیگر، نوع‌دوستی، گذشت و فداکاری را یاد بگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، امانی با اشاره به اینکه شخصیت و مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان در مدرسه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به افراد سرمایه‌ای می‌دهد که این سرمایه می‌تواند منبع و مرجعی برای تشکیل زندگی آن‌ها باشد، مانند مهارت‌های ارتباطی، ارزش‌های فردی و اجتماعی و شناخت افراد از توانمندی‌های خود، نتیجه و ثمره آموزش‌وپرورش مطلوب است.

انتهای پیام