• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99043022493
  • منبع : نهادها و احزاب

مدیر عامل بنیاد احسان خبر داد

افزایش ۱۵درصدی تماس مردم با سامانه تلفنی ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص کرونا

افزایش ۱۵درصدی تماس مردم با سامانه تلفنی ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص کرونا

طی هفته گذشته ۸۰۳ هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (٤٠٣٠) درخصوص بیماری کرونا برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: سامانه ۴۰۳۰ به عنوان مرکز خدمات مشاوره‌ای ستاداجرایی وبا همکاری وزارت بهداشت درهفته اخیر شاهد افزایش ١٥ درصدی تماسهای مردم از سراسر کشور برای کسب اطلاعات مربوط به بیماری کرونا بود.

وی افزود: تعداد کل تماسها با این سامانه از ابتدای شیوع کرونا به عدد قابل توجه ١٦میلیون و٥٠٠ هزار تماس رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پاسخها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده انجام میشود که ٥٦ درصد تماسهای هفته گذشته بااین سامانه از سوی بانوان و ٤٤ درصد از سوی آقایان بوده است.

ترکمانه افزود:پس از موضوع دریافت مشاوره توسط فردی که گمان می کرده خود یا اطرافیانش علائم بیماری را دارند، دو موضوع ارتقاء سطح دانش در مورد راه های انتقال کرونا و شناسایی مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی کرونا از دیگر سوالات اصلی تماس گیرندگان بوده است.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه درهفته گذشته بیشترین تعداد تماس ها با سامانه ٤٠٣٠ از استانهای تهران، خراسان رضوی، البرز،اصفهان و فارس بوده است ، خاطرنشان کرد:تغذیه در دوران کرونا ١٣درصد، مشاوره و روانشناسی کرونا ١١درصد و سلامت سالمندان و مادران باردار در دوران کرونا ٤ درصد سوالات شهروندان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: به گفته مسئولان وزارت بهداشت ، فعالیت سامانه ۴۰۳۰ سهم به سزایی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس کوید۱۹ داشته است.

انتهای پیام