• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • ایرنا
  • آنا
  • تسنیم
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • صفحه اصلی
  • علمی و دانشگاهی
  • فرهنگی و هنری
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • بین الملل
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • صوت
  • گرافیک
  • ایسنا+
  • بازار
  • باشگاه دانشجویان
  • شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
  • GMT 19:17

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • English

مدارس استثنایی تبریز در روزهای کرونایی

مریم ابراهیمه
۱۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۳

دانش آموزان استثنایی در ایام شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، پا به پای دانش آموزان عادی، مسیر کسب علم و دانش را با گام‌های استوار خود طی کرده و با همراهی والدین  دلسوز و معلمان پرتلاش، محدودیت‌های جسمی و ذهنی خود را پشت سر می‌گذارند. این قشر خاص دانش آموزی، با شعار "ما می‌توانیم" مشکلات آموزشی در شرایط کرونایی را به چالش می‌کشانند.
این دانش آموزان در ایام شیوع کرونا، همانند دانش آموزان عادی ولی با مشکلات دو چندان، از آموزش مجازی بهره می‌گیرند. در این بین، دانش آموزانی هم هستند که امکان استفاده از فضای مجازی به دلایل مختلفی چون کم توانی، عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند و نبود سواد کافی والدین در کمک به فرزند خاص خود، را ندارند و مجبور هستند تا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت حضوری در مدرسه مطالب را فرا بگیرند تا از قطار علم و دانش باز نمانند.

  • لیلا گلابی یکی از معلمان باسابقه‌ مدرسه استثنایی دخترانه آسیب دیده شنوایی باغچه بان دو تبریز است و می‌گوید: ۲۹ سال است که به تدریس مقطع ابتدایی و آمادگی کودکان ناشنوا مشغول هستم و تدریس برای کلاس و هر یک از دانش آموزانم لذت می‌برم.
  • زهرا 8ساله مشکل cp(فلج مغزی)  دارد .
  • الیسا دانش آموز ناشنوا مدرسه باغچه بان 2 تبریز است و 6سال دارد، او به دلیل اینکه والدینش نیز ناشنوا هستند در دریافت آموزش‌های مجازی با مشکلاتی روبه رو است.
  • دانش آموزان خاص و استثنایی در ایام شیوع کرونا از بخش نرم افزاری برنامه شاد و مشکل عدم دسترسی به تلفن همراه گرفته تا وجود والدین کم سواد، کم توان و معلولی که نمی‌توانند فرزند خود را در یادگیری همراهی کنند، در دریافت آموزش‌های مجازی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.
  • شاد، مناسب دانش آموزان نابینا نیست.برنامه شاد با نهایت بی‌انصافی برای نابینایان طراحی شده است و یک فرد نابینا نمی‌تواند هیج بهره‌ای از آن ببرد؛ با وجود این‌که ۹ ماه از شیوع کرونا می‌گذرد اما تاکنون هیچگونه قدم اساسی برای دسترس پذیری برنامه شاد برای نابینایان انجام نشده است.
  • الیسا دانش آموز ناشنوا مدرسه باغچه بان 2 تبریز است و 6سال دارد، او به دلیل اینکه والدینش نیز ناشنوا هستند در دریافت آموزش‌های مجازی با مشکلاتی روبه رو است.
  • شاد، مناسب دانش آموزان نابینا نیست.برنامه شاد با نهایت بی‌انصافی برای نابینایان طراحی شده است و یک فرد نابینا نمی‌تواند هیج بهره‌ای از آن ببرد؛ با وجود این‌که ۹ ماه از شیوع کرونا می‌گذرد اما تاکنون هیچگونه قدم اساسی برای دسترس پذیری برنامه شاد برای نابینایان انجام نشده است.
  • لیلا گلابی یکی از معلمان باسابقه‌ مدرسه استثنایی دخترانه آسیب دیده شنوایی باغچه بان دو تبریز است و می‌گوید: ۲۹ سال است که به تدریس مقطع ابتدایی و آمادگی کودکان ناشنوا مشغول هستم و تدریس برای کلاس و هر یک از دانش آموزانم لذت می‌برم.
  • اموزش در مدرسه استثنایی دخترانه باغچه بان تبریز
  • دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی به دلایل مختلفی چون کم توانی، عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند و نبود سواد کافی والدین در کمک به فرزند خاص خود، را ندارند و مجبور هستند تا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت حضوری و انفرادی در مدرسه مطالب را فرا بگیرند.
  • دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی به دلایل مختلفی چون کم توانی، عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند و نبود سواد کافی والدین در کمک به فرزند خاص خود، را ندارند و مجبور هستند تا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت حضوری و انفرادی در مدرسه مطالب را فرا بگیرند.
  • اکنون در کلاس های درس فقط اشیایی را می بینیم که گواهی از علت نبود دانش آموزان است.
  • دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی به دلایل مختلفی چون کم توانی، عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند و نبود سواد کافی والدین در کمک به فرزند خاص خود، را ندارند و مجبور هستند تا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت حضوری و انفرادی در مدرسه مطالب را فرا بگیرند.
  • دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی به دلایل مختلفی چون کم توانی، عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند و نبود سواد کافی والدین در کمک به فرزند خاص خود، را ندارند و مجبور هستند تا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت حضوری و انفرادی در مدرسه مطالب را فرا بگیرند.
  • ابوالفضل 8 ساله دانش اموز مقطع دوم دبستان نابیناست . او از برنامه شاد نمی‌تواند هیج بهره‌ای ببرد.
  • خط بریل، الفبایی است که به نابینایان کمک می‌کند همانند افراد عادی خواندن و نوشتن را بیاموزند. برای استفاده از این نوع خط به حس لامسه نیاز است؛ این شیوه از نگارش در زبان‌هایی که از چپ به راست است، از چپ به راست نوشته شده و در زبان‌هایی که از راست به چپ نوشته می‌شود، از راست به چپ است.
  • تدریس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به صورت انفرادی و در صورت لزوم به صورت حضوری در مدرسه انجام می شود.
  • بر اساس قانون، افراد دارای معلولیت می‌توانند مانند سایر افراد جامعه، از تمامی امکانات و محیط‌های مجازی و حضوری بهره ببرند، اما متاسفانه به خاطر تعجیل در برخی امورات و یا عدم نگاه وسیع به استفاده از نرم افزارها و شبکه‌های مجازی بومی، افراد دارای معلولیت به خصوص مشکل بینایی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. 
  • مدرسه استثنایی دخترانه باغچه بان تبریز
  • کلاس های درس مدرسه استثنایی دخترانه باغچه بان تبریز، از زمان ورود ویروس  کرونا خالی از دانش آموزان سوت و کور هستند.
  • مدرسه استثنایی دخترانه باغچه بان تبریز
  • برخی از والدین، سواد استفاده از فضای مجازی را ندارند و برخی 
 ازآنان کم توان و معلول هستند و نمی‌توانند فرزند خود را در یادگیری همراهی کنند.
  • روز دانش آموز
  • دانش‌آموزان استثنائی
  • معلولیت
  • آموزش مجازی
  • کروناویروس
  • استانی-عکس
  • اخبار عکس - آذربایجان شرقی
  • ایرانسل

اخبار مرتبط

  • به بهانه روز دانش آموز

    جدال دانش آموزان استثنایی و والدین کم‌توان با آموزش مجازی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
ISNA
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
  • خط مشی
© 2021 Iranian Students' News Agency. All rights reserved