• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99121006978
  • خبرنگار : 30450

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

دفترچه های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ دفترچه جدید صادر نمی شود

دفترچه های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ دفترچه جدید صادر نمی شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدور دفترچه های درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه سال جاری در سراسر کشور متوقف شده است، اما دفترچه هایی که هم اکنون در اختیار مردم است، تا آخرین برگ آن اعتبار دارد.

"عباس نورمحمدی" افزود: در راستای ارائه خدمات بیمه ای و درمانی در بستر الکترونیک و کاهش مراجعه مردم به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی، صدور نسخه های کاغذی دفترچه های درمانی متوقف شده است و بیمه شدگان و مستمری بگیران هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی می توانند از کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود استفاده کنند.
وی تصریح کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران پیش از مراجعه به پزشکان یا مراکز درمانی، تشخیصی و دارویی، به منظور اطلاع از برقرار بودن پوشش درمان، می‌توانند از روش‌های زیر با وارد کردن کد ملی خود استفاده کنند:
۱ - شماره‌گیری کد دستوری #۴*۱۴۲۰* بدون نیاز به اینترنت
۲- شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* بدون نیاز به اینترنت
۳- استفاده از اپلیکیشن موبایل به نشانی pwa.tamin.ir
۴ - ورود به سامانه اینترنتی medical.tamin.ir
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پزشکان، دندانپزشکان و ماماها نیز هنگام مراجعه بیمار بیمه‌شده، پس از احراز هویت، برای بررسی برقرار بودن پوشش بیمه درمانی وی می‌توانند از هر یک از روش‌های یادشده استفاده کنند.
نورمحمدی تاکید کرد: پس از اطمینان از برقرار بودن رابطه بیمه‌پردازی، پزشک می تواند اقدام به ویزیت بیمار کرده و ترجیحا در بستر نسخه الکترونیک یا در صورت فراهم نبودن امکان این کار، بر روی برگه‌های دفترچه در اختیار بیمه‌شده و یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی، نسخه‌نویسی کند.
وی بیان کرد: در صورت قطع بودن سامانه، قطعی برق یا فراهم نبودن امکانات و شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک، پزشک طرف قرارداد یا غیرطرف قرارداد می‌تواند دستورهای دارویی، تشخیصی یا درمانی را روی برگه‌های دفترچه دراختیار بیمار، یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی صادر نماید. در این صورت درج نام و نام خانوادگی، کد ملی بیمار، کد استحقاق‌سنجی و تاریخ ویزیت در نسخه ضروری است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی می‌توانند پس از صدور نسخه در سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک توسط پزشک معالج، با مراجعه به هر یک از داروخانه‌ها یا مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی و ارائه مدارک هویتی، خدمات تجویز شده توسط پزشک (دارو، آزمایش، تصویربرداری و...) را دریافت کنند.
نورمحمدی اظهار کرد: داروخانه‌ها، مراکز تشخیصی و سایر مراکز خدمات سلامت باید در درجه اول نسبت به احراز هویت مراجعه‌کننده اقدام و پس از استعلام برقراری پوشش بیمه درمان، به بیماران بیمه‌شده ارایه خدمت کنند.
وی تاکید کرد: این مراکز درصورتی‌که بیمار، نسخه کاغذی ارایه کند، بر مبنای اطلاعات درج‌شده در نسخه، اطلاعات هویتی و دستور پزشک را در سیستم ثبت و سپس ارایه خدمت می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراکز ارایه‌کننده خدمات سلامت درصورتی‌که دارای نرم‌افزار اختصاصی برای تولید نسخه الکترونیک هستند، می‌توانند نرم‌افزار مورد استفاده خود را از طریق سامانه‌های واسط (API) که از طرف سازمان تامین‌اجتماعی در اختیار تولیدکنندگان نرم‌افزارهای حوزه سلامت قرار می‌گیرد، به سیستم‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌خوانی این سازمان متصل کنند و الزامی به استفاده انحصاری از سیستم‌های تامین‌اجتماعی ندارند.
نورمحمدی خاطرنشان کرد: موفقیت در اجرای طرح نسخه الکترونیک و توقف صدور دفترچه های درمانی نیازمند همکاری جامعه پزشکی و درمانی است و قطعا در صورت همراهی مردم و دست اندرکاران حوزه سلامت، نتایج مطلوبی خواهد داشت که مهم ترین آنها مدیریت هزینه ها، کاهش رفت و آمد و مراجعات غیرضروری و تسهیل در دریافت خدمات خواهد بود.
به گزارش ایسنا، وی از بیمه شدگان خواست: با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و درج اطلاعات هویتی خود اقدام کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.