• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99120503893
  • خبرنگار : 71424

لزوم توجه خیرین مدرسه‌ساز به عدالت جنسیتی/ اهمیت ساخت مدارس هوشمند

لزوم توجه خیرین مدرسه‌ساز به عدالت جنسیتی/ اهمیت ساخت مدارس هوشمند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر ضرورت توجه خیرین به موضوع عدالت جنسیتی تاکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت های صورت گرفته در عرصه آموزش دختران پیشرفت های چشمگیری داشته‌ایم اما هنوز درصد کمی بازماندگی و درصدی ترک تحصیل در دختران داریم که طول دوره آموزش را برای دختران مقداری کوتاه می کند و ممکن است کرونا هم مسئله را دشوارتر کند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز که در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از تلاش و همراهی خیرین برای توسعه علم و دانش برای کودکان این سرزمین قدردانی کرد و گفت: اقدامات شما خیرین بسیار ارزنده است. از کار خوبی که هر سال وزارت آموزش و پرورش برای قدردانی از خیرین انجام می دهد نیز سپاسگزارم.

وی افزود: تجلیل از خیرین مناسبت بسیار مهمی است زیرا تشکر از مخلوق، تشکر از خالق است و اگر از مخلوق و کارهای ارزشمندی که صورت می گیرد به ویژه در این شرایط که دلایل زیادی هم برای مشکلات، ناامیدی، سختی و دشواری پیش رو داریم قدردانی کنیم، این تکریم از زحمات، خودش منشا امید و انرژی مثبت و رویش های نوینی است که می تواند آینده را روشن و مسیر راه را ترسیم و تعریف کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه مدرسه سازی اتفاق مهمی است و امیدوارم این تکریم باعث شود این کار خیر، توسعه و عمق بیشتری یابد و ثمرات و برکاتش برای این کشور و آیندگان باقی بماند اظهار کرد: لازم است موضوع مدرسه سازی را با هوشمندسازی نظام آموزش کشور بیشتر سازگار کنیم. البته این نگاه سنتی نگاه خوبی است که بخواهیم مدرسه را به عنوان یک معماری و سازه بسازیم اما امروز ساختن مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس موجود، بسیار مهم است که همان دسترسی به آموزش مجازی یا تبلت است.

وی افزود: خیرین حتما این موضوع را در فعالیت های شان لحاظ کرده اند اما بنده هم خواستم تاکید بیشتری در این باره داشته باشم.

ابتکار همچنین با اشاره به اینکه نکته بعد توجه به خود خیرین توسط وزارت آموزش و پرورش است عنوان کرد: می توان راهکارهای نوین و خلاقانه ای را به کار بست که کار و فعالیت خیرین در خود آن مدارس نمود بیشتری داشته باشد؛ نام مدرسه در یک جایی ممکن است به اسم خیر باشد، یا وقف باشد. در داخل مدارسی در کشورهای همسایه دیده بودم که نام خیر را در سازه هایی داخل مدرسه کار کرده بودند و روی هر کدام از آجرها نام یکی از خیرین حک شده بود. شاید تابلو را بردارند، نمونه هایی را داشتیم در این دولت نه قبلا که کلا تابلو را برداشته بودند اما اگر نام خیر روی سازه کار شود، باقی می ماند و ماندگار است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر ضرورت توجه خیرین به موضوع عدالت جنسیتی تاکید کرد و گفت: خوب است در کنار طرح ها و فعالیت های جاری مانند طرح آجر به آجر که آموزش و پرورش دنبال می کند، عدالت جنسیتی را در نظر بگیرند و به سهم مساوی دختران ما در برخورداری از آموزش توجه کنند. این مهم در سیاست های دولت دوازدهم تحقق یافته و در برنامه ریزی های ملی وارد شده و مورد توجه دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش است تا به مفهوم واقعی خودش محقق شود.

وی افزود: در زمینه دسترسی به خدمات آموزشی برای همه دختران و پسران، نباید دختر و پسر بازمانده داشته باشیم. این موضوع باید به طور ویژه مورد توجه خیرین مدرسه ساز باشد. البته با فعالیت های صورت گرفته، در آموزش دختران پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و وقتی با شاخص های بین المللی مقایسه می کنند نرخ رشد در عرصه آموزش دختران ما شدیدتر از بقیه دنیا و مخصوصا در منطقه بوده است.

ابتکار ادامه داد: اما هنوز درصد کمی بازماندگی و درصدی ترک تحصیل در دختران داریم که طول دوره آموزش را برای دختران مقداری کوتاه می کند و ممکن است کرونا هم مسئله را دشوارتر کند اما توجه خیرین به عدالت جنیسیتی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.