• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99110100783
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس فراکسیون عشایری مجلس :

سرانه اعتباری مدارس عشایری ۳برابر شد

سرانه اعتباری مدارس عشایری ۳برابر شد

ایسنا/مازندران رئیس فراکسیون عشایری مجلس یازدهم از افزایش ۳برابری سرانه اعتباری دانش آموزان عشایر کشور خبرداد.

علی کریمی فیروزجایی درگفت و گو با ایسنا افزود: این افزایش اعتبار در راستای تحقق عدالت آموزشی صورت گرفت.
این مسئول یادآورشد:بر اساس ماده ۱۵ اساسنامه مدارس عشایری ،افزایش سرانه دانش آموزان عشایری تکلیف قانونی است.
 دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور اضافه کرد: در اجرای این قانون ۱۷ میلیارد تومان سرانه اعتباری در اختیار مدارس عشایری کشور قرار گرفت.
 ‏کریمی فیروزجایی گفت:این سرانه به حساب ۵هزارو ۷۳۳ مدرسه عشایری در کشور واریز شد.
 ‏این نماینده مجلس با اشاره به وجود مدارس عشایر در۲۵ استان کشور افزود: وزارت آموزش وپرورش و سازمان امور عشایری کشور باید در جهت رفع کمبود های دانش آموزان عشایر بکوشند.
 ‏کریمی فیروزجایی با تاکید بر عزم قاطع مجلس در حل مشکلات دستگاه تعلیم وتربیت خاطر نشان کرد: مجلس در این روند مشکلات مدارس و دانش آموزان عشایر را به صورت ویژه بررسی می کند.
 ‏نماینده مردم بابل با اشاره به ساختار سازمان امور عشایری که زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد گفت: حل مشکلات عشایر از عهده یک وزارتخانه و سازمان خارج است.
 ‏عضو مجمع نمایندگان مازندران لزوم همپایی همه مسئولان دستگاههای دولتی برای رفع چالش های فرهنگی ،اقتصادی  و عمرانی مناطق عشایری را خاطر نشان کرد وافزود: اجرای طرح های توسعه در مناطق عشایری باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.
 ‏کریمی فیروزجایی عشایر را سرآمدان و پیشتازان عرصه نگاهبانی از عزت پایدار کشور دانست و افزود: ایجاد وحدت رویه در خدمات رسانی بهنگام به جامعه عشایری کشور ضرورت دارد.

انتهای پیام
 ‏

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.