• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99102720256
  • خبرنگار : 30054

دردسرهای تعمیرات!

دردسرهای تعمیرات!

اولین کاری که بعد از خراب شدن گوشی، تلویزیون، یخچال یا هر دستگاه دیگری که از آن استفاده می کنید، انجام می دهید چیست؟ اکثر کاربران در چنین شرایط نگران کننده ای به نزدیک ترین مغازه تعمیراتی که در محل سکونت آن ها قرار دارد مراجعه می کنند یا به تعمیرکاری که نام آن را شنیده اند زنگ می زنند تا به منزل آن ها بیاید و دستگاه معیوب شده را تعمیر کند؛ بدون اینکه بدانند آن تعمیرکار کارش را بلد است یا خیر.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز سخت افزار ایران، دردسرهای تعمیرات از همین جا آغاز می شود که شما بدون هیچ جستجویی در گوگل، سریعا تعمیر دستگاه معیوب شده خود را به فردی می سپارید که هیچ اطلاعی از میزان تجربه و تخصص او ندارید.

اگر شانس بیاورید و آن فرد تجربه کافی داشته باشد و بلایی سر دستگاه شما نیاورد که هیچ؛ اما اگر آن فرد فقط اسم تعمیرکار را به دوش بکشد، نه تنها با عیب یابی اشتباه، متوجه منشا خرابی در دستگاه معیوب شده نمی شود بلکه امکان دارد با انجام تعمیرات غیر اصولی، آن را خراب تر کند. اینجاست که شاعر میگه "گل بود به سبزه نیز آراسته شد". حتی امکان دارد، تعمیرکار نابلد، بلایی بر سر دستگاه شما بیاورد که نه دیگر قابل تعمیر باشد و نه قابل استفاده؛ به گونه ای که باید آن را دور بیندازید و یکی دیگر از آن دستگاه را خریداری کنید؛ اما ضرری که به شما وارد شده را چه کسی می دهد؟ هیچ کس!

چطور میشه از شر دردسرهای تعمیرات خلاص شد؟

در ادامه به مهم ترین مواردی که توجه به آن ها موجب می شود که در دام چنین مشکلاتی نیفتید، اشاره خواهیم کرد.

· هیچ ارزانی بی حکمت نیست!

خیلی از کاربران فقط دنبال ارزانی هستند؛ در صورتی که هر چی پول بدی آش میخوری! شاید اگر گوشی سامسونگ شما خراب شده باشد و به مغازه ای جهت تعمیرات آن مراجعه کنید، مغازه دار قیمتی برای تعمیر گوشی به شما بدهد که کمتر از قیمت اعلام شده توسط مرکز تعمیر گوشی سامسونگ باشد. مطمئنا شما ترجیح می دهید کار تعمیر گوشی خود را به مغازه دار بسپارید که هزینه کمتری دریافت می کند؛ بدون اینکه بخواهید دلیل پایین بودن هزینه ای که مغازه دار دریافت می کند را بدانید. اکثر اوقات کاربرانی که چنین اشتباهی می کنند، پس از گذشت مدت کوتاهی مجددا با خرابی گوشی خود مواجه می شوند و مجبورند دوباره برای تعمیر آن هزینه کنند.

· واسه تعمیر هر دستگاهی بگرد دنبال یک مرکز معتبر

درست است که وقتی دستگاهی خراب می شود، زمان برای ما حرف اول را می زند که هر چه سریع تر آن را تعمیر کنیم تا دوباره بتوانیم از آن استفاده کنیم؛ به ویژه اگر دستگاه پرکاربردی مانند تلویزیون باشد؛ اما نباید فراموش کنید که هر چقدر عجله کنید، احتمال اینکه تعمیرات دستگاه معیوب شده را به فردی غیرماهر بسپارید بالاست. با این اوصاف بهتر است هنگام خراب شدن هر یک از وسایل و دستگاه های خود، کمی صبوری به خرج دهید و مرکزی معتبری را برای تعمیرات آن پیدا کنید؛ چراکه امکان دارد مراکز نامعتبر به اشتباه منشا مشکل در دستگاه معیوب شده را تشخیص دهند و تعمیرات غیر اصولی بر روی آن انجام دهند؛ حتی اگر مشکل دستگاه را به درستی تشخیص دهند، امکان دارد قطعه معیوب شده آن را با یک قطعه دست چندم و بی کیفیت جایگزین کنند.

برای مثال اگر از تلویزیون سامسونگ استفاده می کنید و با مشکلی در آن مواجه شده اید، می توانید با کمی جستجو در گوگل مراکز معتبر متعددی را در خصوص تعمیر تخصصی تلویزیون سامسونگ پیدا کنید؛ اما اگر بی گدار به آب بزنید و با عجله تعمیر این دستگاه را به مرکزی نامعتبر بسپارید، ممکن است قطعه ای بی کیفیت را جایگزین قطعه معیوب شده تلویزیون شما بکنند و با این ترفند که یکی از قطعات تلویزیون شما را تعویض کرده اند تا تعمیر شود از شما هزینه گزافی دریافت کنند؛ در حالیکه اگر تلویزیون خود را به مرکز معتبری بسپارید، امکان دارد تکنسین های آن مرکز بدون اینکه قطعه ای را تعویض کنند، این دستگاه را تعمیر کرده و مانند روز اول در اختیار شما قرار دهند؛ یا اگر هم تلویزیون شما نیاز به تعویض داشته باشد، قطعه معیوب شده آن را با یک قطعه باکیفیت و کاملا نو تعویض می کنند.

· دنبال مرکزی باش که گارانتی تعمیر داشته باشه

فرض کنید که از یخچال سامسونگ استفاده می کنید و با مشکلی در آن مواجه شده اید، اگر تعمیر یخچال سامسونگ را به فرد یا مرکز نامعتبری بسپارید و پس از گذشت مدتی باز هم با همان مشکل قبلی در یخچال خود مواجه شوید، آن فرد یا مرکز تعمیرات قبول نمی کند که مشکل از تعمیرات غیر اصولی او بوده است؛ از این رو شما مجبور می شوید مجددا هزینه ای را برای تعمیر یخچال سامسونگ پرداخت کنید. دو بار هزینه کردن برای تعمیر یک دستگاه آن هم زمانی که دستگاه مورد نظر مجددا به همان مشکل قبلی خود دچار شده باشد، یکی دیگر از دردسرهای تعمیرات درصورت سپردن تعمیر دستگاه به فرد غیر حرفه ای یا مرکز نامعتبر است.

اما اگر تعمیرات یخچال یا هر یک از دستگاه های خود را به یک مرکز معتبر واگذار کنید دیگر با مشکل دو بار هزینه کردن برای تعمیر یک دستگاه مواجه نخواهید شد؛ چراکه همه مراکز معتبر دارای گارانتی تعمیر هستند؛ به گونه ای که اگر دستگاه تعمیر شده شما پس از گذشت مدتی دوباره با همان مشکل مواجه شود، بدون دریافت هزینه مشکل آن را رفع می کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.