• جمعه / ۲۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102619553
  • خبرنگار : 50166

به دلیل طولانی شدن زمان اجرای پروژه محقق شد؛

افزایش ۲.۵ برابری برآورد هزینه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین

افزایش ۲.۵ برابری برآورد هزینه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: در زمان آغاز پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، هزینه مورد نیاز ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و اکنون این رقم به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

علی خدایی شامگاه دیروز (۲۵ دی‌ماه) در حاشیه بازدید مسئولان استان از روند اجرای پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور استاندار و امام جمعه زنجان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بازدیدی از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین به عمل آمد و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتیم و پیمانکاران کمر همت بسته‌اند تا پروژه طبق قول‌های داده شده به بهره‌برداری برسد.

وی به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه‌آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و افزود: با این وجود پروژه به منابع مالی بیشتری نیاز دارد و با پیگیری استاندار زنجان و دستور رئیس‌جمهور ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار اضافه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص آن روند کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب یادآور شد: در حال حاضر مراحل زیرسازی تقریباً به اتمام رسیده و پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه‌ها برای عملیات روسازی مثل تامین ریل، تراورس و بالاست هستند. در دو قطعه نیز مشکلات فنی وجود دارد که با تلاش پیمانکاران به زودی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان استارت پروژه، برآورد اجرای آن بر مبنای ۶۵۰ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: با اتفاقاتی که در روند اجرا و طولانی شدن زمان افتاد، اکنون این رقم به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. هزینه اجرا در قطعات متفاومت است و اعتبارات اخیر نیز کل نیاز پروژه را رفع نمی‌کند و این ارقام فقط برای اتمام پروژه بوده و پیمانکاران طلب خود را پس از اتمام کار با راه‌آهن جمهوری اسلامی تسویه می‌کنند.

این مسئول در مورد اتصال شهرک صنعتی شماره یک به شبکه خطوط ریلی عنوان کرد: در این خصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شرکت شهرک‌های صنعتی، استانداری زنجان و راه‌آهن منعقد شده که بر اساس آن شهرک‌های صنعتی و استانداری باید عملیات زیرسازی را انجام دهند و روسازی به راه‌آهن واگذار شده که تاکنون زیرسازی تکمیل نشده و برآورد ما برای روسازی ۵۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.