• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99102418551
  • منبع : نمایندگی اردبیل

کارگاه آموزش مجازی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» برای فعالین روابط عمومی برگزار شد

 کارگاه آموزش مجازی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» برای فعالین روابط عمومی برگزار شد

ایسنا/اردبیل با هماهنگی هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و با مشارکت جهاددانشگاهی و اداره کل بهزیستی استان اردبیل، کارگاه آموزش مجازی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» دوشنبه 22 دیماه برای فعالین روابط عمومی برگزار شد.

 رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در حاشیه برگزاری این کارگاه از توجه مسئولان استانی به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها نه تنها در اطلاع‌رسانی بلکه در امیدآفرینی، آسیب‌شناسی و کاهش برخی مسائل اجتماعی چه در سازمان و چه در خارج از آن نقش بسزایی دارند.

مهران اوچی اردبیلی از آمادگی جهاددانشگاهی برای مساعدت در کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: این امر یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان استان است و به یقین رفع آن عزم ملی و همگانی می‌طلبد و روابط عمومی‌ها در این زمینه یکی از گروه‌های تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام خدمات آموزشی جهادانشگاهی در سطح استان به صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی این نهاد ارائه می‌شود، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند از سامانه آموزشی این نهاد (امجد) که یکی از بهترین سامانه‌های آمورزشی کشور است برای برگزاری برنامه‌های آموزش مجازی خود استفاده کنند.

در این کارگاه، مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی استانداری اردبیل گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین چالش‌های تاثیرگذار در بنیان خانواده، وقوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه است به همین منظور آگاهی بخشی به افراد می‌تواند در کاهش آن تاثیرگذار باشد.

غلامحسین غاربی به تاکید استاندار اردبیل در جلسه با هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل بر ایفای نقش توسط روابط عمومی‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در این راستا سعی داریم برنامه‌های فرهنگ و آموزشی برگزار کنیم.

وی ضمن تشکر از اهتمام جهاددانشگاهی و اداره کل بهزیستی استان در برگزاری کارگاه آموزش مجازی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» ادامه داد: تلاش داریم برگزاری چنین کارگاه‌هایی با حضور کارشناسان و صاحب نظران امر مستمر باشد تا بتوانیم در این امر وظیفه خود را ایفا کنیم.

غاربی ضمن قدردانی از همکاری جهاددانشگاهی با شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل در اجرای برنامه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی جامعه، سامانه آموزش مجازی جهاددانشگاهی به برگزاری پیوسته دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی مورد نیاز استان کمک شایانی می‌کند.

       روابط عمومی‌ها یاریگر دستگاه‌های اجرایی ارائه کننده خدمات اجتماعی باشند

به گزارش گروه دریافت ایسنا، در این کارگاه، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به نقش موثر روابط عمومی ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آشنایی فعالین روابط عمومی‌های استان با نحوه کنترل، شناسایی، مدیریت،‌ تدوین برنامه و سیاست‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش آنان در این زمینه می‌تواند به پیشبرد اهداف نهادهای متولی این امر کمک کند.

بهزاد ستاری با بیان اینکه روابط عمومی‌ها با تعامل موثر می‌توانند یاریگر دستگاه‌های اجرایی ارائه کننده خدمات اجتماعی باشند، ادامه داد: با توجه به دامنه گسترده آسیب‌های اجتماعی، لازم است افراد، خانواده و جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به پیشگیری از این چالش، آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اورژانس 123 اداره کل بهزیستی استان اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات می‌پردازد، ادامه داد: افرادی که با مشکلات روحی و روانی، اضطراب و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، می‌توانند با اورژانس اجتماعی بهزیستی با شماره 1480 تماس بگیرند و خدمات، مشاوره و اطلاعات لازم را برای جلوگیری از آن کسب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.