• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99092620376
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

نتایج نظرسنجی از دانشجویان دانشگاههای کشور نشان داد؛

بیش از نیمی از دانشجویان تا حد بسیار زیاد عامل موفقیت خود را "مطالعه" عنوان کردند

بیش از نیمی از دانشجویان تا حد بسیار زیاد عامل موفقیت خود را "مطالعه" عنوان کردند

بر اساس نظرسنجی انجام شده از دانشجویان دانشگاه‌های کشور که هم‌زمان با هفته کتابخوانی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران انجام شد ۵۷.۵ درصد دانشجویان سعادت بشری را تا حد بسیار زیادی در گرو مطالعه و کتابخوانی دانسته‌اند و ۸۲ درصد دانشجویان در حد زیاد تا بسیار زیاد عامل موفقیت خود را در گرو مطالعه می‌دانند.

به گزارش ایسنا، نتایج این نظرسنجی دانشجویی حاکی از آن است که خانواده حدود ۶۴ درصد دانشجویان شرکت‌کننده در حد متوسط تا زیاد با مقوله مطالعه کتاب و کتابخوانی مأنوس بوده‌اند و برای ۵۵ درصد از این دانشجویان در حد متوسط تا زیاد کتاب به عنوان کالایی در سبد خرید خانواده جایگاه دارد.
همچنین ۵۸ درصد این دانشجویان در حد زیاد و خیلی زیاد خانواده را مشوقی برای مطالعه کتاب خودشان عنوان کرده‌اند و ۵۷ درصد دانشجویان هم مطرح کردند خانواده در حد کم تا متوسط برای جهت‌دهی به موضوع کتابخوانی‌شان از مشاوران و اهل آگاه مشورت دریافت کرده‌اند.
براساس نتایج همین نظرسنجی مطالعات  ۷۵ درصد دانشجویان در حد متوسط، زیاد و بسیار زیاد هدفمند و بر اساس برنامه و سیر مطالعاتی و مطالعه ۸۶ درصد این دانشجویان تا حد متوسط، زیاد و بسیار زیاد شامل کتاب‌های غیر درسی بوده است.
هم‌چنین  نیازهای  ۹۶ درصد دانشجویان تا حد متوسط، زیاد و بسیار زیاد با مطالعه کتاب و کتابخوانی پاسخ داده شده است و ۷۷ درصد دانشجویان از خیلی کم تا کم و متوسط محتوای ضعیف کتاب را عاملی برای دوری آن‌ها از کتاب دانسته‌اند. 
منبع مطالعه ۶۱ درصد دانشجویان شرکت‌کننده در نظرسنجی در حد متوسط و زیاد کتاب‌های ترجمه‌شده است و ۷۸ درصد دانشجویان در حد زیاد و بسیار زیاد نسخه فیزیکی کتاب(نه الکترونیکی و نه صوتی) را برای مطالعه ترجیح می‌دهند.
۷۶ درصد دانشجویان از متوسط تا زیاد و بسیار زیاد به مطالعه کتاب‌های کلاسیک قدیمی علاقه دارند و ۹۲ درصد آن‌ها در حد متوسط زیاد و بسیار زیاد کتاب‌های به روز و جدید را مطالعه می‌کنند.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۰ درصد دانشجویان شرکت‌کننده در این نظرسنجی از حد متوسط تا زیاد و بسیار زیاد در زندگی روزمره از نکات و حکمت‌های کتاب‌های مطالعه شده استفاده می‌کنند و ۷۶ درصد دانشجویان هم نقش اساتید و معلمان را تا حد متوسط،زیاد و بسیار زیاد در معرفی و تشویق به مطالعه موثر می‌دانند.
۶۹ درصد دانشجویان در حد متوسط تا زیاد و بسیار زیاد معلم و استادان را سرمشق خوبی برای کتابخوان‌شدنشان و ۵۴ درصد دانشجویان هم در حد متوسط تا زیاد و بسیار زیاد رسانه‌ها را در کتابخوان‌شدنشان موثر می‌دانند و به اعتقاد ۴۸  درصد دانشجویان نقش رسانه‌ها در این باره در حد کم و خیلی کم است. 
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نوشته‌های فضای مجازی برای ۵۴ درصد دانشجویان در حد متوسط تا زیاد و بسیار زیاد جایگزینی برای فعالیت مطالعه کتاب و کتابخوانی است اما ۴۵ درصد دانشجویان در حد بسیار کم و کم نوشته‌های فضای مجازی را جایگزینی برای مطالعه می‌دانند. 
در نتایج این نظرسنجی ۵۲ درصد دانشجویان شرکت‌کننده در حد متوسط، زیاد و بسیار زیاد ابزارهای دیگری نظیر سینما، مستند و فضای اینترنت را جایگزین خوبی برای کتابخوانی دانسته‌اند.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.