• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99091510889
  • خبرنگار : 50377

یک استاد دانشگاه:

دانشجوی مطالبه گر در برابر مفاسد اقتصادی منفعل نیست

دانشجوی مطالبه گر در برابر مفاسد اقتصادی منفعل نیست

ایسنا/مازندران استاد دانشگاه فنی و حرفه ای امام محمد باقر (ع) گفت: مهم ترین کار یک دانشجوی مطالبه گر، واکنش صریح و سریع آنان به مفاسد اقتصادی است.

عباس بادله در گفت و گو با ایسنا به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با اشاره به اینکه دانشگاه ها در روند تولید علم باید مسئله محور باشند؛ به این معنا که بتوانند مسئله‌ای از جامعه را حل و مشکلی را رفع کنند خاطرنشان کرد: توقع می رود دانشجویان علاوه بر تخصص بتوانند علم را به ثروت تبدیل کرده و تنها به تئوری که در دانشگاه آموخته شده است بسنده نکنند

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی  نباید  صدور مدرک و فارغ التحصیل بیشتر باشد،افزود:  دانشگاه ها باید دانشجو  را برای حضور در جامعه به عنوان شهروند مسئول و حتی به عنوان یک‌ کارآفرین آماده نمایند.

بادله تصریح کرد: کاربردی شدن علوم و به کارگیری دانش تخصصی در زندگی شخصی و اجتماعی می تواند قشر جوان تحصیلکرده بیکار کشور را به قشر تحصیلکرده مولد تبدیل نماید آنگاه دانشجویان می توانند بازوی مشورتی دستگاه های اجرایی و مدیران باشند.

این استاد دانشگاه اظهارکرد: مسئله دیگر بومی سازی علم در جغرافیا و اکوسیستم مازندران است به نحوی که باید دانشگاه ها و عموم دانشجویان نیازهای استان را شناسایی کرده و برای رفع آن پیشنهادهای علمی و کاربردی ارائه نمایند.

وی یادآور شد: بومی سازی علوم و پایین آوردن هزینه در واحد سطح، به کاهش هزینه تولید می انجامد و نحوه آموزش در کلاس درس باید پروژه محور باشد تا ارتباط صنعت با دانشگاه برقرار شده و دانشجو بیگانه از کار نباشد.

استاد دانشگاه فنی و حرفه ای  امام محمد باقر (ع) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مبتلا به کشور و استان ما شیوع مفاسد اقتصادی در دستگاه های اجرایی و ادارات است که دانشجویان باید نسبت به آن واکنش نشان دهند در همین راستا  دانشگاه نباید منفعلانه عمل کند چرا که در سامانه شفافیت و دولت الکترونیک مهم ترین مطالبه صنفی دانشگاه ها بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اصل طهارت اقتصادی است.

وی گفت: مهم ترین کار یک دانشجوی مطالبه گر، واکنش صریح و سریع آنان به مفاسد اقتصادی است به همین منظور دانشگاه ها باید بتوانند با آموزش های خود دانشجویان را آماده کنند تا هم در بحث نظری و فرهنگ سازی و هم در حوزه زیر ساخت و ایجاد سامانه های شفافیت و تحقق دولت الکترونیک با هدف تسریع و شفاف شدن فرآیندها و بروکراسی های اداری ایده های بدیع پیشنهاد دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.