• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99080301189
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

پارکینگ‌هایی که بدون استفاده می‌مانند

پارکینگ‌هایی که بدون استفاده می‌مانند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد با بیان اینکه استفاده از پارکینگ‌ها حجم ترافیکی را در شهر کاهش می‌دهد، گفت: بر مسئله فرهنگ‌سازی مردم در استفاده از پارکینگ‌ها باید تاکید شود.

پیمان محقق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع حمل و نقل و  ترافیک در شهرکرد در حال انجام است، اظهار کرد: وضع موجود شهر در این طرح بررسی می‌شود و وضعیت و تغییرات بلندمدت طی ۱۵ سال آینده را به شهرداری پیشنهاد خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این طرح و در مرحله نخست باید اطلاعات موجود در شهر از جمله وضعیت معابر، جانمایی پارکینگ‌ها و بهینه کردن خطوط حرکت اتوبوس و تاکسی‌ها بررسی شود، افزود: پس از بررسی موارد مدلسازی در نرم‌افزار انجام و راهکارهای مختلف در این نرم‌افزار تبدیل به مدل می‌شود، آن‌گاه پیشنهادات در راستای روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات ارائه خواهد شد.

مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد مجموع اعتبار اختصاصی برای این طرح را ۷۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: ۱۵۰ میلیون تومان آن از سوی اعتبارات استانی و مابقی را شهرداری پرداخت می‌کند.

محقق در خصوص بیشترین مکان‌های با بار ترافیکی بالا در شهرکرد توضیح داد: در مکان‌هایی از شهر همانند هسته مرکزی که مراکز درمانی و اداری وجود دارد وضعیت ترافیک این محدوده‌ها در ساعاتی از روز بیشتر است، قسمت‌هایی از خیابان‌های سعدی، ملت و حدفاصل چهارراه فردوسی و حافظ از جمله آن‌ها است، البته  خروجی‌های شهر نیز در اواخر هفته و به‌دلیل حجم بالای سفرها پرترافیک می‌شود.

مردم از پارکینگ‌ها استفاده کنند

وی با بیان اینکه استفاده از پارکینگ‌ها حجم ترافیکی را در شهر کاهش می‌دهد، ادامه داد: پارکینگ‌ها در سطح شهرکرد دو دسته هستند، مورد نخست پارکینگ‌ها تحت تملک شهرداری بوده و دیگر پارکینگ‌ها از سوی بخش خصوصی است که مالکیت آن در اختیار شهرداری نبوده و به‌دلیل موقعیت مناسب با مالکان برای اختصاص آن زمین به‌عنوان پارکینگ رایزنی صورت گرفته است.

مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد تعداد پارکینگ‌های فعال در سطح شهرکرد را ۲۲ پارکینگ دانست و گفت: مساحت تخصیص‌داده شده به این پارکینگ‌ها ۵۴ هزار مترمربع بوده و  در بافت مرکزی شهر هستند، باید اضافه کرد که مطالعات اولیه از جمله احداث در چند طبقه ساختمان پارکینگ فردوسی انجام شده و تملک این پارکینگ از قسمت مقابل مسجد نو صورت گرفته است.

محقق با تاکید بر اینکه این پارکینگ‌ها  نیاز اصلی شهر را تامین می‌کنند، بیان کرد: بحث اصلی استفاده از این پارکینگ‌ها بوده که الزام پلیس می‌تواند برای اعمال قانون خودروهای متخلف کمک‌کننده باشد.

مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد فرهنگ‌سازی مردم در استفاده از پارکینگ‌ها را بسیار مهم تلقی و خاطرنشان کرد: معابر و خیابان‌ها معمولا مملو از خودروهای پشت هم پارک‌شده است اما این پارکینگ‌ها در بسیاری از ساعات خالی از خودرو بوده و این مورد نیز باعث افزایش ترافیک می‌شود.

قضیه کارت پارک به کجا رسید؟

وی با بیان اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح کارت پارک درآمدزایی نبوده است، گفت: هدف از اجرای این طرح توزیع عادلانه محل پارک میان مردم بود، کارمند یا کسبه‌ای که ماشین خود را از ابتدای صبح در نزدیک‌ترین مکان ممکن به محل کار پارک می‌کند از این طرح استقبال نمی‌کند، در این بین افرادی که در شهر کار فوری دارند پس از گذر از خیابان‌ها جای پارک مناسب برای خودرو خود پیدا نمی‌کنند و در نتیجه در حقشان اجحاف می‌شود بنابراین تغییراتی در این طرح به‌منظور رضایت حداکثری قرار است صورت بگیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.