• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99072820166
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

سرعت قطار آموزش در جاسک وسیع، کُند است

سرعت قطار آموزش در جاسک وسیع، کُند است

ایسنا/هرمزگان مدرس دانشگاه های استان هرمزگان با اشاره به اینکه استقرار اداره آموزش و پرورش مستقل در بخش لیردف شهرستان جاسک ضرورت دارد، گفت: جاسک یکی از ضعیف ترین شهرستان های استان از نظر توسعه یافتگی بر اساس شاخص های آموزشی است و همواره با مشکلات عدیده آموزشی روبرو بوده است.

محمد جمالدینی در گفت و گو ایسنا، با بیان این مطلب که یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی آموزشی، وسعت گسترده و جمعیت پراکنده آن است، افزود: شهرستان جاسک با  ۱۱۱۲۲ کیلومتر مربع مساحت ، حدود ۱۵.۵ درصد از کل مساحت خاکی استان هرمزگان را تشکیل می دهد.

وی با بیان این‌که این شهرستان از نظر وسعت بزرگترین شهر استان محسوب می شود و با این وجود، ضروری است سازمان های حاکمیتی در سطوح مختلف با اختیارات کامل در اداره این شهرستان و بخش های آن مستقر شود، افزود: این مهم باید انجام گیرد تا کیفیت خدمات به مردم شریف این بندر ساحلی با پتانسیل های بی نظیر ولی محروم ارائه شود.

مدرس دانشگاه‌های استان هرمزگان ادامه داد: در همین راستا از آنجایی که آموزش و پرورش در کشور ما در دور افتاده‌ترین نقاط کشور یک واحد آموزشی وجود دارد که کار تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین را انجام می دهد در شهرستان جاسک هم در محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین نقطه باز هم مدارسی وجود دارند که فاصله آن تا مرکز شهرستان که اداره آموزش و پرورش وجود دارد، بیش از ۳۰۰ کیلومتر است که عملا ارائه خدمات و فرآیند نظارت آموزشی را به چالش کشیده است.

جمالدینی تصریح کرد: در بخش لیردف نمایندگی آموزش و پرورش وجود دارد اما عملا این سازمان هم اختیاری چندانی در اداره امورات آموزشی بخش ندارد به صورتی که اکثر  تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها از اداره آموزش و پرورش شهرستان گرفته می شود.

این متخصص تعلیم و تربیت بیان کرد: این گستردگی و وسعت بیش از حد باعث شده است که شهرستان جاسک از قطار توسعه یافتگی آموزشی عقب بماند و در صورتی که اگر اداره آموزش و پرورشی مستقل در این بخش دایر بود با جذب بیشتر امکانات و منابع انسانی کیفی، برنامه ریزی جامع و واقع بینانه، سازماندهی اصولی و نظارت دقیق‌تر می‌توانست موجب تغییر و تحولی شگرف در توسعه بخش لیردف بویژه توسعه آموزشی این بخش شود.

وی با بیان این‌که جمعیت دانش آموزی بخش لیردف بیش از ۵۵۰۰  نفر، تعداد مدارس در مقطع ابتدایی ۷۰ ، در مقطع متوسطه اول ۱۴ و در مقطع متوسطه دوم هم ۵ مدرسه است، اظهار کرد: فرهنگیان برای انجام کار اداری باید فاصله ۲۰۰ کیلومتری را تا مرکز شهرستان طی کنند که این امر برای بخش ۲۰ هزار نفری که  ۱۲۷  روستای پراکنده را تحت پوشش خود قرار می‌دهد مطلوب نیست و مسئولان باید برای توان‌ بخشیدن به وضعیت فرهنگیان زحمتکش و دانش‌آموزان تلاش کنند تا نمایندگی آموزش و پرورش  به اداره مستقل تبدیل شود که موجب پیشرفت و توسعه این شهرستان شود.

وی در پایان هم‌چنین یادآور شد: ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش لیردف به اداره مستقل سبب ارتقای مسائل فرهنگی، آموزشی و عمرانی در این منطقه می‌شود و برای دست یافتن به توسعه پایدار و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.