• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99070805713
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استفاده از شبکه‌های الکترونیک؛ راهی برای توزیع محصولات ارگانیک

 استفاده از شبکه‌های الکترونیک؛ راهی برای توزیع محصولات ارگانیک

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشاورزی ارگانیک یکی از رویکردهای اساسی رسیدن به رژیم غذایی سالم در جامعه است، گفت: برگزاری نمایشگاه استانی و استفاده از شبکه‌های الکترونیک برای توزیع محصولات ارگانیک یک راه‌حل است، اما نظارت و بازرسی به منظور جلوگیری از فروش محصولات تقلبی و بدون تایید انجمن ارگانیک باید مورد توجه قرار گیرد.

عطاء‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازاریابی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید بازاریابی محصولات در سطح محلی، داخلی و صادراتی مدنظر باشد، امروز پروژه توسعه و ترویج صادرات‌پذیری کالاهای کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد، اما این امر تنها تکلیف جهادکشاورزی نیست، بلکه باید به عنوان یک امر فرابخشی تلقی و پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:  خام‌فروشی برخی تولیدات نه تنها سود ندارد بلکه امکان فساد و خرابی محصول را ایجاد می‌کند و خسارت بسیاری بر جا می‌گذارد، بنابراین باید افرادی که بالقوه  در امر صادرات تجربه موفق دارند را شناسایی و به‌کار  بگیریم.

وی گفت : باوجود ظرفیت‌های بالقوه زیربخش‌های مختلف کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای صادرات با چالشی به نام نبود تقاضای موثر برای بسیاری از کالاها مواجه هستیم، باید برای تغییر رویکرد تولیدمحور به بازار صادرات‌محور به اقداماتی همچون کشاورزی دانش‌بنیان، تقویت زنجیره تامین، ارزش افزوده  و کشاورزی قراردادی توجه کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: در کشاورزی قراردادی باید قبل از تولید با بازار به توافق رسید، حتی  می‌توان پیش فروش‌های محصولات کشاورزی را با دریافت مبالغ پیش پرداخت انجام داد تا بخشی از نیازهای اقتصادی مسیر تولید نیز از این شیوه برطرف شود و از طرفی اطمینان بازار فروش را هم داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای توسعه کشاورزی ارگانیک، افزود: کشاورزی ارگانیک یکی از رویکردهای اساسی رسیدن به رژیم غذایی سالم در جامعه است،  به واسطه توسعه بازار محلی و شناخت رفتا رمصرف‌کنندگان، ارتقای سطح زندگی کشاورزان به وسیله جذب بازارهای خارجی و ارزش افزوده صادرات اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌‍سازی تبلیغات، تقویت کانال‌های توزیع و فروش، حمایت‌های مالی و اعتباری، بازرسی و نظارت و برندسازی از مهم‌ترین عوامل توسعه بازار محصولات ارگانیک است، یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف و اهمیت به مصرف محصولات کشاورزی عاری از باقی مانده سموم و کودشیمیایی جزئی از فرهنگ مصرف است.

ابراهیمی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که می‌تواند موجب بالا بردن اعتماد مصرف‌کنندگان شود اطلاع‌رسانی از طریق  از رسانه‌های  گوناگون از قبیل  تلویزیون، روزنامه، مجلات فضای مجازی، وب سایت‌ها و ... است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  در خصوص راه‌اندازی فروشگاه‌های محصولات ارگانیک در استان، توضیح داد: امروز تمرکز فروشگاه‌های ارگانیک در شهرهای بزرگ و پیشرفته است، برگزاری نمایشگاه استانی و استفاده از شبکه‌های الکترونیک برای توزیع محصولات ارگانیک نیز  یک راه‌حل است، اما نظارت و بازرسی به منظور جلوگیری از فروش محصولات تقلبی و بدون تایید انجمن ارگانیک باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.