• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99070705096
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام توسط بنیاد برکت

تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام توسط بنیاد برکت

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: براساس هماهنگی های انجام شده مقرر شد تا پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام با پیشرفت بیش از ۸۰درصد توسط بنیاد برکت تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر در آیین افتتاح همزمان ۱۵۰مدرسه برکت ضمن تکریم و تشکر از اقدامات جهادی بنیاد برکت در تامین فضاهای آموزشی استان بیان کرد: در باب اهمیت مدرسه‌سازی بسیار گفته‌اند و شنیدیم البته که باید توجه داشته باشیم هدف دستگاه عظیم آموزش و پرورش انسان سازی است و مهم است که این انسان توسط چه کسی و در چه فضایی تربیت شود.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری انسان شایسته انسانی است که مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد و اهل عمل باشد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همواره مورد تاکید قرار دارد، گفت: بر این اساس بر اجرای زیرنظام فضا و تجهیزات که برگرفته از سند تحول بنیادین است اهتمام جدی داریم.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: براساس این سند مدرسه فقط ساختمان و محلی برای دریافت آموزش نیست، بلکه محلی برای تربیت انسان محسوب می‌شود؛ فضای تربیتی فقط به کلاس درس خلاصه نمی‌شود بلکه تربیت در محیط تربیتی شامل آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و .. شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی بخش حیات طیبه است؛ بنابراین در ساخت و ساز تدابیری اتخاذ شده است که مدرسه محلی رضایت‌بخش باشد.

وی افزود: این مهم در همه مدارسی که این ایام در حال احداث است مورد توجه قرار می‌گیرد همچنین در این ۱۵۰مدرسه که امروز به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داریم همه نکات مورد توجه است.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها و نمازخانه‌ها به عنوان یک فضای تربیتی موجب افزایش هزینه می‌شود، گفت: با توجه به این شرایط مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت عملکرد قابل قبولی داشتند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: مقرر شد تا هرجا پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا وجود داشته باشد، بنیاد برکت آن را تکمیل کند؛ ضمن آنکه این بنیاد به زودی به رقم ساخت ۲هزار مدرسه که توافق اولیه داشتیم به اتمام می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزش و پرورشی قبل از انقلاب ۱.۵ مترمربع است، گفت: این رقم بعد از انقلاب به ۲.۵ مترمربع رسیده است که رشد ۳.۵ برابری را نشان می‌دهد و این در حالی است که با رشد جمعیت دانش آموزی قاعدتا باید کاهش سرانه را داشتیم، ولی سرعت و ساخت و ساز به مراتب بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، قابل ذکر است که در این راستا ۱۰ مدرسه کانکسی با ۱۰ کلاس درس به دانش آموزان عشایری استان کرمانشاه، ۱۵ دستگاه ون به دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان سیستان و بلوچستان و ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر به دانش‌آموزان حاشیه نشین و کم‌برخوردار استان تهران اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.