• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99070201691
  • منبع : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

محکومیت "آذویکو" به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت به مشتریان

محکومیت "آذویکو" به تحویل خودروی جایگزین و  پرداخت خسارت به مشتریان

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد که به دنبال اعتراض این سازمان به بیش از ۱۴۰۰ فقره رای بدوی صادره در خصوص پرونده شرکت مذکور، نواقصی که در دادنامه مشاهده می شد توسط شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی برطرف و شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شد.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی سجادی با اعلام نتیجه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر از سوی این سازمان در ارتباط با پرونده عدم ایفای تعهدات شرکت خودروسازی آذویکو در تحویل خودروی MG، در تشریح رای شعبه پنجم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص پرونده شرکت آذویکو اظهار کرد: با پیگیری‌های سازمان حمایت و پس از ابلاغ دادنامه های اصداری، مشخص شد که رای تجدیدنظر در چهار بند انشاء و به طرفین پرونده ابلاغ شده که مهمترین قسمت دادنامه، الزام شرکت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین از میان دو خودروی «لوکسژن suvu۶» و «s۵۰» به انتخاب مشتری است. 

وی همچنین افزود: شرکت مذکور ، ملزم به پرداخت ۱۸ درصد سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و ۱۲ درصد خسارت تاخیر در تحویل از زمان سررسید قرارداد تا روز تحویل خودرو شده است. 

به گفته سجادی خاطر نکته دیگری که در این رای لحاظ شده، پرداخت مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا روز اجرای حکم بوده و تاکید شده که این امر باید نهایتا تا پایان بهمن ماه ۹۹ محقق شود.  
وی با بیان اینکه طبق ماده ۲۳ آیین نامه سازمان تعزیرات شاکی خصوصی تنها در صورتی می تواند درخواست تجدیدنظر کند که متهم تبرئه شده باشد، تصریح کرد: با توجه به رای بدوی مبنی بر محکومیت شرکت آذویکو، شعبه تجدیدنظر نسبت به اعتراض شاکیان خصوصی قرار رد  دادخواست صادر کرد، لیکن بر اساس همان ماده که امکان اعتراض را برای سازمان حمایت محفوظ می‌دارد، تجدیدنظرخواهی این سازمان مسموع دانسته شد که خوشبختانه منجر به صدور رای محکومیت شرکت و تغییراتی به سود مشتریان شد. امیدواریم مفاد دادنامه اصداری عیناً توسط شرکت آذویکو انجام و موجبات رضایت مشتریان فراهم شود.

این شرکت در سال ۱۳۹۷ با علم کامل از شرایط تحریمی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو با قرارداد قطعی فروخته، اما از تحویل آن‌ها سرباز زده و زمستان سال گذشته اعلام کرد که مشتریان مبلغ مازاد ۴۰ میلیون تومان و تعهد محضری مبنی بر توافق با شرکت ارائه دهند تا طی یکی دو ماه بعد خودرو به آنان تحویل داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.