• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99061813954
  • خبرنگار : 50179

یک دکترای مدیریت بازرگانی:

فرهنگ، تپنده‌ترین قلب‌ها برای تولید است

فرهنگ، تپنده‌ترین قلب‌ها برای تولید است

ایسنا/لرستان یک دکترای مدیریت بازرگانی گفت: فرهنگ، تپنده‌ترین قلب‌ها برای تولید است.

دکتر علی میر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیاست‌های کلی برای رونق تولید بر هفت محور توسعه‌ی تولید و تعمیق ساخت داخل، ‌توسعه‌ی صادرات غیر نفتی، توسعه‌ی معادن و صنایع معدنی، توسعه‌ی فناوری و شرکت‌های دانش ‌بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای ‌کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه‌ی سرمایه‌گذاری ‌مطرح شده‌اند.

وی ادامه داد: تولید به شش عامل با عناوین بازار، نیروی کار، سرمایه، منابع طبیعی و اولیه، دانش و نوآوری و ابتکار ‌و بالاخره فرهنگ نیاز دارد که کم یا زیاد در کشورمان به پنج عامل اول دسترسی داریم.

میر اضافه کرد: ولی از بعد ‌فرهنگ تولید که حاکی از تپنده‌ترین قلب‌ها برای تولید است، بهره‌ی چندانی نبرده‌ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد لرستان یادآور شد: ضعف آموزش، ‌عدم توجه کافی به کسب دانش و معرفت‌افزایی، راحت‌طلبی، تمایل به تعطیلی و از زیر کار در رفتن و ‌... تنها نمونه‌هایی از فرهنگ ضعیف ما در حوزه‌ی تولید و فعالیت اقتصادی را به نمایش می‌گذارند. ‌

وی خاطر نشان کرد: قوانین و مقررات ضد و نقیض از دیگر عوامل مانع تولید در کشور است.

 میر تصریح کرد: ‌زمان و هزینه‌ زیاد صدور مجوزها و کمبود حمایت مسئولین از ‌سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از دیگر مشکلات تولید است که ضرورت توجه به رونق تولید را طلب ‌کرده است. ‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.