• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99061107957
  • خبرنگار : 30054

چه زمانی باید اولین ویزیتور را برای استارت آپ خود استخدام کنید؟

چه زمانی باید اولین ویزیتور را برای استارت آپ خود استخدام کنید؟

به طور کلی شما نیاز دارید که برای معرفی کسب و کار تازه تاسیس خود و گسترش روابطتان با مشتریان بالقوه از ویزیتور استفاده کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام موفق شو، ویزیتور در واقع کسی است که به نیابت از شما با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و خدمات یا محصولات شما را به آنها معرفی می کند.

بدین ترتیب مشتریان شما استارت آپ شما را شناخته و خدمت یا محصول شما را تهیه می کنند و در صورت رضایت به یکی از مشتریان همیشگی و وفادار شما تبدیل می شوند.

اما موضوعی که وجود دارد این است که شما نیاز دارید برای همکاری ویزیتورها هزینه کنید. به همین دلیل باید بدانید که چه زمانی برای همکاری و استخدام یک فروشنده برای کسب و کارتان بهتر است.

۱. حداقل ۱۰ مشتری را جذب کرده اید

بسیاری از ویزیتورها با این موضوع موافق هستند که یک بنیانگذار استارتاپ نباید تا زمانی که ۱۰ مشتری اول خود را جذب کرده و از طریق آنها درآمد لازم را به دست نیاورده اند اقدام به استخدام استعدادهای خارجی نمایند.

این موضوع بیشتر نیز در بحث استارت آپ هایB۲B  اهمیت خود را نشان می دهد. چرا که در این نوع از کسب و کارها معمولاً اندازه معاملات انجام شده در کسب و کارها بین صدها تا هزاران متغیر است.

به همین دلیل توانایی آوردن حداقل ۱۰ مشتری به شما نشان می دهد که تقاضای کافی برای خدمت یا محصول شما وجود دارد. داشتن این مشتریان اولیه برای رشدی که منجر به اولین فروش های شما خواهد شد، ضروری به شما می روند.

با معیار جذب ۱۰ مشتری شما می توانید این اطمینان را پیدا کنید که محصول شما قابل فروش است.

۲. محصول مناسب بازار خود را می شناسید

اکنون که موفق به جلب نظر تعدادی از مشتریان خود شده اید، باید در مورد چگونگی انطباق محصول خود با بازار فعلی نیز ایده پردازی کرده و برنامه ریزی داشته باشید.

این بدین معنا است که باید بدانید که تفاوت خدمت یا محصولی که ارائه داده اید با سایر محصولات یا خدمات مشابه چیست و چرا باید خریداران محصول یا خدمت شما را در مقایسه با نمونه های دیگر موجود در بازار انتخاب کنند.

در این مرحله شما باید بدانید که کدام یک از جنبه های محصول یا خدمتی که ارائه داده اید برای خریداران مهم است. تجربیاتی که در مرحله قبل به دست آورده اید، می تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای اعتبارسنجی بازار مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا که صحبت مستقیم با مشتریان می تواند به شما کمک می کند تا بدانید کدام یک از خریداران محصول یا خدمت شما از این ویژگی های متمایزکننده ارائه شده توسط شما برای ارزشمند دانستن آن و در نهایت انتخاب آن در میان گزینه های مشابه موجود استفاده نموده اند.

۳. یک روند فروش توسعه یافته دارید

یکی از مهمترین عناصر برای موفقیت در فروش در مراحل اولیه، داشتن یک فرآیند فروش قابل تکرار است. در واقع شما قبل از اینکه فردی را به عنوان ویزیتور خود به تیم اضافه کنید نیاز دارید که به یک چارچوب مشخص در زمینه فروش دست پیدا کرده باشید.

در این صورت ویزیتورهای شما تنها لازم است که چارچوبی که ارائه داده اید را دنبال کنند و مطابق با چشم انداز فعلی کسب و کار نوپا شما پیش بروند.

داشتن یک فرآیند در بازاریابی و فروش برون سپاری شده را به هیچ عنوان نمی توان منکر شد. در واقع بسیاری از استارت آپ ها کار خود در زمینه بازاریابی و فروش را با برون سپاری دنبال می کنند.

هنگام ساخت یک فرآیند مناسب برای بخش بازاریابی و فروش کسب و کار خود باید هر مرحله از فرآیند فروش قیف فروش خود را مورد بررسی قرار دهید.

۴. یک استراتژی تولید سرنخ دارید

حال شما در مرحله ای قرار گرفته اید که به طور دقیق می دانید که اگر بخواهید وارد فرآیند فروش خدمت یا محصول خود به شکل گسترده تری شوید، به ویزیتور نیاز دارید.

به ویژه اگر تعداد مشتریانتان بیشتر از آن چیزی که انتظار داشته اید شده و دیگر به تنهایی امکان مدیریت و خدمت رسانی مناسب به آنها را ندارید، نیاز دارید که اولین ویزیتور خود را استخدام کنید.

توصیه ما به شما این است که قبل از استخدام اولین ویزیتور خود یک استراتژی مناسب برای تولید سرنخ های داخلی خود داشته باشید.

در زمینه سرنخ های داخلی نیز داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر می تواند به عنوان یک پشتیبان مناسب برای فروشندگان شما به کار گرفته شود. چرا که به آنها سرنخ هایی را می دهد که می توانند با دنبال کردن آنها به هدفی که برای آنها تعیین کرده اید، دست پیدا کنند.

هدف از بازاریابی درگیر کردن مخاطب هدف شما و ایجاد آگاهی از محصول یا خدمت شما است. بدین ترتیب تیم های فروش شما این امکان را خواهند داشت تا تمرکز خود را روی سرنخ ها یا همان مشتریان بالقوه ای قرار دهند که نسبت به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند.

پس شما باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی لازم برای تولید مشتری را چه به صورت سرد و چه به صورت داخلی را دارید. سپس این استراتژی ها را باید در اختیار ویزیتورهای خود قرار دهید.

بدین ترتیب می توانید مطمئن باشید که اولین ویزیتوهایی که استخدام می کنید در مراحل اولیه قیف فروش گیر نمی کنند و می توانند به راحتی نظر مشتریان بالقوه شما را جلب کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.