• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99060504341
  • منبع : وزارت کشور

اقدامات 7 ساله مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار اعلام شد

از راه اندازی سامانه جامع اتباع و مهاجرین خارجی کشور تا الکترونیک سازی ارائه خدمات به سمن ها

از راه اندازی سامانه جامع اتباع و مهاجرین خارجی کشور تا الکترونیک سازی ارائه خدمات به سمن ها

به مناسبت هفته دولت، روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور گزارشی اجمالی از اهم اقدامات و برنامه های مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت  هفته دولت ، روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور، گزارشی اجمالی از ۱۴ برنامه و اقدام اساسی مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار با هدف  استفاده رسانه ای و  تبیین اقدامات مهم انجام گرفته در این حوزه برای  افکار عمومی به شرح ذیل منتشر کرد:

راه اندازی سامانه جامع اتباع و مهاجرین خارجی کشور و الکترونیک نمودن فرایندهای مربوطه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، دربرگیرنده فرایندهای: خدمت مرتبط با اتباع مزدوج با بانوان ایرانی و فرزندان آنها، تمدید روادید خانواری اتباع خارجی، طرح ثبت نام دانش آموزان اتباع مجاز و غیر مجاز، طرح اسکن عنبیه اتباع خارجی، راه اندازی سامانه جامع اربعین(سجا)، راه اندازی سامانه سماس(سامانه مشترک اطلاعات سفرها)، راه اندازی سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران)

الکترونیک سازی ارائه خدمات به سازمان های مردم نهاد، شامل؛ صدور مجوز پروانه تاسیس سمن ملی و استانی، صدور مجوز فعالیت سازمان‌های دوستی، صدور پروانه تاسیس شبکه موضوعی، خدمت ارتفاء وضعیت سمن ها، خدمت تمدید پروانه سمن ها

الکترونیک سازی ارائه خدمات به احزاب و تشکل های سیاسی شامل:صدور پروانه فعالیت تشکلهای مشمول قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها،صدور مجوز دفاتر فرعی احزاب و گروه های سیاسی در سطح استان و شهرستان ها،صد ور مجوز شعب احزاب و گروه های سیاسی در سطح استان و شهرستان ها،دور مجوز راهپیمایی،صدور مجوز تجمعات(مسقف و غیر مسقف)

الکترونیک سازی ارائه خدمات به شوراهای اسلامی شهر و روستا شامل:خدمت نظارت بر ثبت مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا،خدمت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا

الکترونیک سازی ارائه خدمات به حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد شامل:ارزیابی شهرهای کمتر توسعه یافته،رسیدگی و پاسخگویی به شکایت از خانواده وزارت کشور در سطح ستاد، صف و دستگاه های اجرایی

توسعه امنیت و زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل:ایجاد مرکز داده جدید وزارت کشور، راه اندازی و بهره برداری از سامانه SOC (سامانه مدیریت مرکز امنیت عملیات)،پیاده سازی مقدماتی سیستم ISMS (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)، تمهید ساز و کار لازم جهت برگزاری جلسات مجازی،به روز آوری و توسعه زیر ساخت ارتباطی و تجهیزات شبکه وزارت کشور،تجمیع دبیرخانه های وزارت کشور و الکترونیک نمودن مکاتبات اداری،الکترونیک نمودن دبیرخانه محرمانه وزارت کشور،توسعه سامانه MIS ( سامانه مدیریت اطلاعات وزارت کشور)

بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت کشور، هوشمندسازی راهبردی براساس آمار و داده های مکانی دقیق شامل:توسعه پایگاه جامع آماری وزارت کشور،راه اندازی سامانه آسیب دیدگان اجتماعی ،راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت(سجاد)،توسعه پایگاه داده های مکانی وزارت کشور نیز از مواردی بود که در این حوزه توسط وزارت کشور انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.