• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99052518130
  • خبرنگار : 71616

در شرکت نیرو محرکه

سه نوع گیربکس جدید تولید آزمایشی می‌شوند

 سه نوع گیربکس جدید تولید آزمایشی می‌شوند

شرکت نیرومحرکه که از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو به شمار می رود، اعلام کرد با اتکا به توان داخل و دانش مهندسان کشور، موفق شده است تا سه نوع گیربکس دستی و اتوماتیک را طراحی و به مرحله تولید آزمایشی برساند.

به گزارش ایسنا، داود اسماعیل‌پور- مدیر عامل شرکت نیرومحرکه- با اشاره به برنامه تولید شرکت نیرو محرکه در سال جاری اظهار کرد: این شرکت با هدف توسعه قوای محرکه و عرضه محصولات اتوماتیک توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، تولید محصولات جدیدی از جمله گیربکس شش دنده دستی، گیربکس شش دنده اتوماتیک AMT، گیربکس شش دنده اتوماتیک AT و گیربکس شش دنده اتوماتیک DCT را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: گروه صنعتی نیرو محرکه با اتکا به دانش طراحی، فناوری، نوآوری و ساخت انواع گیربکس دستی و اتوماتیک خودرو، انواع موتورسیکلت به ویژه برقی، قطعات قوای محرکه و ارائه خدمات صنعتی و آموزشی به دنبال ایفای نقش مؤثر در زنجیره تامین صنعت خودرو و خلق ارزش پایدار از طریق فروش داخلی و صادرات برای سهامداران و سایر ذی‌نفعان است.

اسماعیل‌پور طراحی و ساخت گیربکس شش دنده دستی MT6 را از جمله محصولات جدید این شرکت خوانده و گفت: این گیربکس با هدف بهبود قابلیت رانندگی، کاهش مصرف سوخت، بهبود تعویض دنده با استفاده از سینکرونایزرهای دوبل و تریپل و سیستم تعویض دنده کابلی است که  برنامه‌ریزی و روند تولید آن آغاز شده و در نیمه دوم سال جاری، تولید آزمایشی آن کلید خواهد خورد. پروژه طراحی و ساخت گیربکس نیمه اتوماتیک AMT6 نیز جهت استفاده در خودروهای اقتصادی با هدف افزایش رضایت مشتری و راحتی رانندگی و کاهش مصرف سوخت تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت نیرو محرکه تصریح کرد: خط مونتاژ گیربکس AT6 در حال نصب بوده و تا پایان امسال به مرحله تولید آزمایشی خواهد رسید. از ویژگی های این محصول ، سهولت در رانندگی و افزایش رضایت مندی مشتریان است.

این مقام مسئول، گیربکس DCT6 را از دیگر محصولات آتی نیرو محرکه معرف کرد و گفت:  تولید این محصول نیز با هدف بهبود شتاب‌گیری و رضایت مشتری و همچنین کاهش مصرف سوخت در مقایسه با سایر خودروهای گیربکس اتوماتیک صورت گرفته که با طی مراحل نهایی، در سال 1401 صحه‌گذاری شده و در سال بع از آن (1402) به مرحله تولید آزمایشی خواهد رسید.

این در حالی است که فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو - در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این خودروسازی، ضمن اینکه تدوین نقشه راه محصول و قوای محرکه را از اقدامات بسیار مهم و موثر در برنامه‌های توسعه‌ای ایران خودرو برشمرد، تاکید کرد: طراحی و توسعه گیربکس‌های شش سرعته دستی و AMT و توسعه پروژه گیربکس‌های اتوماتیک AT و DCT در دستور کار قرار دارد. همچنین ارتقای موتورهای جاری از منظر استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت، در کنار طراحی و توسعه خانواده موتور سه استوانه درحال انجام است. درحال حاضر تمامی خودروهای بنزینی براساس استانداردهای یورو۵ تولید می شود، برای محصولات گازسوز نیز اقدامات لازم صورت گرفته و با دریافت تاییدیه ها، این محصولات نیز با استاندارد یورو ۵ تولید و عرضه خواهد شد.

همچنین چندی پیش، معاون طراحی و تکوین محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در معرفی و ارائه آمار ظرفیت تولید محصول راناپلاس، اعلام کرد که برنامه تولید خودرو راناپلاس با گیربکس پنج دنده دستی است که در آینده نزدیک به گیربکس شش دنده MT  و AMT، فرمان برقی و موتور EC۵ مجهز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.