• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99012715948
  • خبرنگار : 50057

یک سوم تماس‌های ۱۴۸۰ مربوط به استرس کروناست

یک سوم تماس‌های ۱۴۸۰ مربوط به استرس کروناست

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طی ۵۴ روز گذشته یک سوم تماس‌هایی که با خط ۱۴۸۰ صورت گرفته ناشی از استرس‌های روانی کرونا بوده است.

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا امروز ۲۷ فروردین سال جاری ۸۰۹ تماس از تماس‌های صدای مشاور مربوط به فشارهای روحی و روانی ناشی از کرونا بوده است.

وی افزود: در مجموع در این ۵۴ روز ۲۳۱۲ تماس با خط ۱۴۸۰ حاصل شده که بیش از یک سوم از تماس‌ها مربوط به شرایط بحرانی اخیر بوده است؛ کارشناسان این مرکز به‌طور متوسط روزانه پاسخگوی ۴۵ تماس هستند و می‌توان گفت تقریباً در هر روز ۱۵ تماس مربوط به استرس ناشی از کرونا بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: عمده موضوعات مطرح شده مربوط به کنترل شرایط، حمایت‌طلبی در خصوص کنترل استرس و اضطراب بیماری، خودبیمار انگاری و اختلاف نظر زوجین در خصوص چگونگی مواجهه خود و کودکان با این بیماری بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش استرس مردم نسبت به ویروس کرونا هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب و حتی در ایام تعطیل مشاوران آماده پاسخگویی به هم استانی‌ها از طریق ارتباط با خط ۱۴۸۰ هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.