• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98091914566
  • خبرنگار : 30054

در جشن ششمین سالگرد افق کوروش اعلام شد:

حضور افق کوروش در ۳۴۳ شهر ایران

حضور افق کوروش در ۳۴۳ شهر ایران

در جشن ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از تلاش و زحماتِ همکاران پرتلاش این شرکت در سراسر کشور در جهت پیشبرد اهداف شرکت قدردانی شد.

به گزارش ایسنا بنابراعلام افق کوروش، در جشن افتتاح افق کوروش به حضور فعال این فروشگاه در ۳۱ استان و ۳۴۳ شهر کشور، بر پیشبرد اهداف عالیه و دستیابی به چشمانداز شرکت برای حضور در فهرست ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش، جشن ششمین سالگرد افتتاح فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش با حضور مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره، معاونین و همکاران ستاد مرکزی این شرکت در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

در  ابتدای این مراسم، امیرخسرو فخریان مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن تبریک ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیرهای افق کوروش و قدردانی از تلاش و زحمات همکاران در جهت پیشبرد اهداف شرکت، گزارش مختصری از روند فعالیت‌ها و دستاوردهای این فروشگاه ارائه داد.

وی افزود: تعداد شعب فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش در پایان سال گذشته ۱۱۰۴ شعبه بود اما هم اکنون تعداد شعب افق کوروش به بیش از ۱۷۰۰ شعبه رسیده و این شرکت موفق شده که تا کنون با افتتاح شعبه در ۸۳ شهر در بیش از ۳۴۳ شهر ایران حضور فعال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ادامه داد: تعداد پرسنل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش طی یک سال گذشته به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده و تعداد مشتریان افق کوروش نیز به ۵۵۵ هزار مشتری در روز ارتقا پیدا کرده و فروش ناخالص شرکت نیز با حدود دو برابر افزایش به ۱۰۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

فخریان ضمن تأکید بر چشم انداز این شرکت برای حضور در بین ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا تا سال ۱۴۰۴ بیان کرد: برای دستیابی به این چشم انداز علاوه بر قیمت باید نسبت به ارتقای کیفیت خدمترسانی اقدام نماییم و در بحث نوآوری نیز از دنیا عقب نمانیم.

وی به اهمیت تجربه مشتری در مسیر موفقیتهای سازمانی اشاره کرد و افزود: در فروشگاههای زنجیرهای تجربه مشتری موجب میشود که افراد وارد فروشگاه شوند لذا برای ایجاد تجربه خوب مشتری لازم است مشتریمداری را در اولویت امور قرار دهیم.

فخریان توجه به قیمتهای رقابتی کالا در فروشگاههای زنجیرهای را از ملزومات دانست و گفت: سورپرایز کردن مشتری و نوآوری از دیگر مواردی است که باید در موضوعات مختلف منجمله پروموشنها، تبلیغات، قرعه کشی و...  به آن توجه ویژه ای شود چرا که مردم همیشه خواهان مشاهدهی تغییرات در فروشگاهها هستند.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیرهای افق کوروش در دسترس بودن فروشگاهها را در ایجاد تجربه مطلوب برای مشتری اثر گذار دانست که در فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش با توسعه شعب به وقوع پیوسته است.

فخریان بر اهمیت سرمایه انسانی در شرکت تاکید کرد و اظهار داشت: موضوع وفادارسازی سازمانی با شعار حاصل نمی شود بلکه باید تغییرات و اتفاقاتی دست به دست هم دهند تا بتوانیم ضمن رشد و ارتقای همکاران، به این مهم نیز دست یابیم.

 وی ادامه داد: در دنیا به آموزش نیروهای انسانی اهمیت ویژه داده می شود و در شرکت هایی در سطح افق کوروش حدود ۴۰ ساعت در سال پرسنل آموزش می بینند که باید به این استاندارد جهانی نیز دست پیدا نماییم.

فخریان در عین حال تعادل بین کار و زندگی را برای همکاران این شرکت مورد تاکید قرار داد و برنامه های شرکت را پیرامون این موضوع مهم مورد اشاره قرار داد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش مبحث شایسته سالاری در شرکت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:  موضوع شایسته سالاری به همراه تعهد و تعلق سازمانی همکاران از اهمیت به سزایی برخوردار است به طوریکه مسیر شغلی تمامی افراد باید شفاف و مشخص باشد و تمامی همکاران باید از عملکرد شرکت بهره مند شوند و در راستای رشد شرکت برای همکاران برنامه توسعه درآمدی و شغلی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به یکپارچگی تأمین کالا در افق کوروش به عنوان یکی از نقاط قوت این شرکت، افزود: تامین کالا در حوزه زنجیره سرد و فریزری نیز تکمیل شده است و زنجیره تأمین در بحث توزیع نیز بسیار خوب عمل کرده و روز به روز در بحث لجستیک در حال بهبود وضعیت و تقویت اقدامات هستیم.

فخریان با بیان اهمیت ویژه ایجاد نشان اختصاصی بیان کرد:  با توجه به اینکه حجم فروش افزایش پیدا کرده و می توانیم در کارخانههای متعددی سفارش ثبت نماییم، این توان وجود دارد که کالاها با نشان اختصاصی و با قیمت رقابتیتر نسبت به سایر فروشگاههای زنجیره ای عرضه شوند و امیدواریم بتوانیم مبحث نشان اختصاصی را با جدیت پیگیری نماییم.

وی همکاری استراتژیک با تأمین کنندگان را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم که بتوانیم یک رابطه برد - برد با آن ها ایجاد نماییم.

فخریان به زیرساختهای مورد نیاز در مسیر دستیابی به چشم انداز سازمانی اشاره کرد و گفت: تکنولوژی زیرساخت موضوعی است که به جدیت در دنیا در حال پیگیری است لذا افق کوروش نیز در این زمینه نباید غافل بماند و به این سمت باید در حرکت باشد که خوشبختانه و در اولین گام استقرار ERP را آغاز کردیم و امیدواریم به زودی بتوانیم از نرم افزار یکپارچه استفاده نماییم.

وی از فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های لازم در مسیر موفقیت یاد کرد و گفت:  فرهنگ سازمانی بر پایه ارزشهای بنیادینی همچون صداقت، توجه به ذی نفعان از جمله همکاران، مشتریان، صاحبان سرمایه و تأمین کنندگان بنا شده است.

فخریان به چالش های موجود و لزوم رویارویی با آنها اشاره و بیان کرد: برخی ساختارهای سازمانی مستلزم تغییر هستند زیرا با رفتارهای امروز نمی توانیم پاسخگوی چالش های آینده خود باشیم، بر همین اساس سناریو نویسی و پیشبینی چالش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در کنار همکاران چالشهای پیش رو را به حداقل رسانده و برنامههای اعلام شده را با قدرت به پیش برانند و جشن ۱۴۰۴ به مناسبت قرار گرفتن در بین ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا برگزار گردد.

مسعود گودرزی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن تبریک به مناسبت ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه زنجیره ای همواره تخفیف افق کوروش با اشاره به فروش ۵۱۴ میلیارد دلاری والمارت به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا و سود ۶.۷ میلیارد دلاری این شرکت، عنوان کرد: استارباکس کمتر از یک بیستم والمارت فروش دارد اما حدود ۲ سوم والمارت سود کسب می کند زیرا ایده نوآورانه ای برای قیمت گذاری کالا به کار بسته است و قیمت ها را بر اساس نورومارکتینگ تعیین کرده است.

به گفته وی، در فروشگاه های زنجیره ای سه دسته کالاهای بایدی، اجباری و اختیاری وجود دارد؛ از آنجایی که ۷ درصد کالاهای بایدی مورد نیاز خانواده است، لذا با وجود سود پایین و یا حتی ضرر نیز باید در سطح فروشگاه موجود باشد و ۱۸ درصد کالاهای اجباری نیز با سود کم عرضه می شود و ۷۸ درصد کالاها اختیاری است که برای شرکت سود آورند بنابراین چنانچه این تناسب برقرار شود رضایت مشتری و سودآوری توامان ایجاد می گردد.

وی بیان کرد: دنیا به سرعت به سمت نوآوری پیشروی می کند و برای درک بهتر این مطلب می توان به فروشگاه زنجیره ای تسکو اشاره کرد که در رده برترین های دنیا قرار دارد و صد در صد فروش خود را به باشگاه مشتریان خود اختصاص داده است.

گودرزی با تأکید بر این موضوع که فروشگاه های زنجیره ای برتر دنیا یک شبه به این جایگاه دست پیدا  نکرده اند، اظهار داشت: ایده ها بطور معمول به مرور زمان تغییر می کند و در دنیا رفتارهای مشتری و تمام عوامل تأثیر گذار را معادل سازی می کنند و سرعت زمان را بالا می برند تا پی به مشکلات احتمالی آینده ببرند و نسبت به پیشگیری از آن اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به تقسیم بندی مشکلات به قابل پیشگیری و غیرقابل پیشگیری گفت:  برای مشکلات قابل پیشگیری نباید ریسک کرد بلکه باید مدیریت و برنامه ریزی برای جلوگیری از وقوع آن ها انجام داد و کیفیت چشم انداز را بالا برد.

گودرزی در ادامه بیان کرد: از ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا، نزدیک به ۱۰۰ برند در دسته رقبای ما قرار ندارند و در خرده فروشیهای سوخت و بنزین، پوشاک و سایر موارد قرار دارند؛ اما میتوان هدف حضور در بین ۵ فروشگاه زنجیرهای برتر خاورمیانه را برای سال ۱۴۰۴ در نظر داشته باشیم و با پشتوانه همکارانی که تاکنون نشان دادهاند که انسانهایی با اهداف بزرگ هستند، پیشروی کنیم.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.