• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400021912741
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

شناسایی ۴۹۹ شهرستان و منطقه برای حضور در طرح «نهضت نصیب آموزشی یکسان»

شناسایی ۴۹۹ شهرستان و منطقه برای حضور در  طرح «نهضت نصیب آموزشی یکسان»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به این که تمام کودکان حق‌دارند از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شوند گفت: «نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که صبح امروز با حضور مدیران کل استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان و تیم معاونت آموزش ابتدایی این دو استان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا بین یادگیری در مناطق دوردست و پایتخت تفاوتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در شکل کلان بر یادگیری دانش‌آموزان افزود: باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم که شرایط تغییر و بهبود را داشته باشند. از جمله نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری که در این امر بسیار مؤثر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش «نهضت نصیب آموزشی یکسان» را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی برشمرده و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه ۴۹۹ شهرستان و منطقه را بر اساس ۷ شاخص توسعه‌یافتگی موردبررسی و شناسایی قراردادیم تا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شناخت در واحدهای خرد انجام شود.

حکیم زاده یکی از ویژگی‌های مثبت این نهضت را مشارکتی بودن آن دانست و اظهار کرد: در این برنامه از تجارب و کمک اختصاصی همکاران استفاده می‌کنیم. در اجرای این طرح نباید از مشارکت خانواده‌ها غافل شد و نگرش خانواده‌ها را نیز باید نسبت به مقوله یادگیری تغییر دهیم.

وی مسیر بهبود شرایط در بستر بنیان‌های آموزش‌وپرورش را تبیین برنامه‌های اساسی در حوزه ابتدایی خوانده و تأکید کرد: مناطق و شهرستان‌ها در اجرای این طرح باید بر اساس شاخص‌های عملکردی شناسایی شوند. در این طرح در نظر داریم تا دانش‌آموزان بهتر از قبل عمل کنند و بیشتر از گذشته یاد بگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در ارتقای شاخص‌های یادگیری، داشتن فرهنگ و انتظار بالای آموزشی بیشتر از برخورداری و ثروت تأثیرگذار است. اگر ارتقای کیفیت آموزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکت‌های برون‌سازمانی را جذب کنیم و از طرفی در مدرسه بتوانیم دیدگاه خانواده‌ها را تغییر دهیم، می‌توانیم به ایجاد شرایط یکسان یادگیری برای همه مناطق امیدوار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.