• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99042216466
  • خبرنگار : 50166

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان عنوان کرد

تکنسین‌پروری؛ اولویت اصلی در تربیت نیروی انسانی

تکنسین‌پروری؛ اولویت اصلی در تربیت نیروی انسانی

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان گفت: تکنسین‌پروری و تربیت نیروی ماهر اولویت این دانشگاه است‌.

مرتضی واحدپور ظهر امروز، (۲۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، دغدغه اصلی و کنونی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را آزمون‌های پایان ترم عنوان کرد و افزود: افتوخیزهای اخیر در نحوه برگزاری به شیوه حضوری یا مجازی، سبب سردرگمی دانشجویان شده است. مراجع بالادستی دانشگاه علمی‌کاربردی تاکید بر برگزاری حضوری آزمون داشتند، اما این کار را منوط به نظر ستاد مبارزه با کرونای استان دانستند.

وی ادامه داد: در نهایت به دلیل وضعیت استان زنجان در شیوع کرونا، تصمیم بر این شد که آزمون‌ها به روش غیرحضوری برگزار شود و سعی بر این شده است از نرم‌افزارهایی استفاده شود که پاسخ‌گوی حجم بالای مراجعان و سهولت در اجرای آزمون باشد.

ای مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی واحد زنجان ۸ مرکز فعال و ۳۶۰۰ دانشجو دارد، بیان کرد: بیش از ۹ مرکز دیگر طی سال‌های گذشته در حوزه‌های میراث فرهنگی و تربیت بدنی فعالیت می‌کردند که با دستور وزارت کشور تعطیل شدند و یک مرکز دیگر در دادگستری فعال است که باید تا پایان مهر تعطیل شود و  دانشجویان آن فارغ‌التحصیل شوند و در صورت عدم فارغ‌التحصیلی، به مراکز معین انتقال یابند.

واحدپور، با اشاره به اینکه این دانشگاه رشته‌های تخصصی مرتبط با ماموریت خود را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: کاردانی فنی اطفاء حریق، امداد و نجات سوانح، امداد و نجات شهری و انبارداری جزو رشته‌های تخصصی این مرکز است و در کنار آن کم و بیش رشته‌های عمومی همچون حسابداری هم برگزار می‌شود؛ همچنین در ارتباط با صنعت، نیازهای مورد نیاز آن‌ها برای تربیت نیروی ماهر را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی با صنایع برای مهارت‌افزایی نیروها در این مرکز ایجاد شده است، عنوان کرد: ۸۸ رشته در این دانشگاه به مخاطبان ارائه می‌شود که ۵۳ مورد در مقطع کاردانی و ۳۵ مورد آن در مقطع کاردانی به کارشناسی است.

در ادامه این نشست معاون علمی دانشگاه علمی‌کاربردی زنجان، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مرکز فعال برای این دانشگاه در استان باقی مانده است، اظهار کرد: این دانشگاه تلاش کرده است تا به رسالت خود برای تربیت دانشجوی فارغ‌التحصیل کارآفرین، جامه عمل بپوشاند که در همین راستا، با برگزاری نمایشگاه‌های سالیانه در حوزه‌هایی همچون اشتغال و توسعه کارآفرینی آن را تحقق بخشیده و سال گذشته نخستین کلینیک کارآفرینی برگزار شد.

لیلا ناصریان هدف اصلی این دانشگاه را مهارت‌آموزی و تکنسین‌پروری خواند و گفت: بر همین اساس، رشته‌ها به نحوی چیدمان شده‌اند که ۶۱ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و ۳۹ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی به کارشناسی، تحصیل کنند که در رشته‌های مختلف فنی و مهارتی پراکنده شده است. در حوزه کشاورزی فعلا دانشجوی در حال تحصیل نداریم اما امیدواریم بتوانیم رشته‌های کشاورزی مورد نیاز استان را درخواست کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموخته را پرورش داده است، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۶ هزار نفر در مقطع کاردانی و حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه پیش از سال ۹۷، ۹۸۱ مدرس در دانشگاه علمی‌کاربردی استان فعالیت داشتند، تصریح کرد: در همان سال، مقرر شد که دانشگاه نسبت به ارتقای سطح کیفی رشته‌ها و ساماندهی مدرسان اقدام کند که بعد از پالایش، اکنون تعداد مدرسان به ۶۵۵ نفر رسیده است.

معاون علمی دانشگاه علمی‌کاربردی زنجان، بازنگری سرفصل دروس را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: سرفصل‌ها باید با نیازهای روز مطابقت داشته ‌باشد و در این راستا اعلام آمادگی کردیم که تعدادی از رشته‌های مهارتی را بازنگری کنیم‌. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.