• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041914215
  • خبرنگار : 30054

نکته‌هایی مهم در مورد طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ

نکته‌هایی مهم در مورد طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ

در طول روز، نه حتی یک بار، بلکه شاید بارها با آن‌ها برخورد کنیم؛ گاهی به‌راحتی از کنارشان عبور می‌کنیم و گاهی توجه ما را بی‌درنگ از آن خود می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام طرح گندم، بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای امروز ما هستند. حتی با اینکه رسانه‌های دیجیتال جایگاه محکمی در دنیای تبلیغات برای خود به دست آورده‌اند، اما از کارایی بروشورها و کاتالوگ‌های کاغذی کم نشده است.

اگر دوست دارید سرمایه‌گذاری‌تان روی این ابزارهای تبلیغاتی نتیجه‌بخش باشد، باید کار طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید.

بروشور تبلیغاتی ابزاری عالی برای شرکت‌هاست تا محصولات و یا خدماتشان را معرفی کنند. به‌طور سنتی بروشورها تک برگ هستند و عموما در یک یا دو بخش از کاغذشان تا می‌شوند.

در حالی‌ که استراتژی‌های تبلیغاتی دیجیتال رویکردهای مدرن بازاریابی را در تسخیر خود درآورده‌اند اما روش‌های سنتی مانند طراحی بروشور همچنان جایگاه خاص خودشان را دارند. در واقع امروزه رسانه‌های تبلیغاتی فیزیکی می‌توانند قدرتمندتر از همیشه باشند.

تحقیقات گسترده‌ای انجام‌شده که نشان می‌دهد رسانه‌های فیزیکی و قابل لمس، به‌یادماندنی‌تر و متقاعدکننده‌تر هستند و نسبت به رسانه‌های دیجیتال واکنش بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کنند.

شاید بتوان گفت بهترین استراتژی بازاریابی در دنیای امروز ترکیب رسانه‌های دیجیتال با ابزارهای تبلیغاتی فیزیکی است؛ استراتژی که در آن به‌اندازه وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روی تراکت‌ها، بروشورها و پوسترها هم تمرکز وجود دارد. به همین خاطر است که شما باید طراحی بروشور را جدی بگیرید و آن را به دست افراد حرفه‌ای و خبره در این زمینه بسپارید.

چگونه طراحی بروشور انجام دهیم؟

قبل از شروع طراحی بروشور باید ۲ سوال مهم را جواب دهید:

۱. بروشور شما کدام بخش از بازار هدفتان را پوشش می‌دهد؟

۲. قرار است چه واکنشی را از مخاطب دریافت کنید و او را به انجام چه‌کاری تشویق کنید؟

باید از همان ابتدا بدانید مخاطبان شما در چه رده سنی قرار دارند، سبک زندگی آنها چگونه است و موقعیت پخش بروشورها کجاست. در این حالت است که می‌توانید پیام‌ها و عکس‌های درست و گیرا را برای طراحی بروشور خود انتخاب کنید.

یک بروشور بیمه منزل که مخاطبانش صاحبان خانه ۵۰ تا ۶۰ هستند باید با یک بروشور سالن زیبایی که مخاطبانش خانم‌های ۲۰ تا ۲۵ ساله هستند، متفاوت باشد.

در مرحله بعدی شما باید پیام‌های هدفمند و هوشمندانه را در طرح بروشور خود بگنجانید. بخش رویی بروشور باید یک پیام واحد و واضح داشته باشد؛ این بخش قرار است توجه مخاطب را به سمت خود جذب کند. راه‌های مختلفی برای رسیدن به این نتیجه وجود دارد، اما در میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

. در مورد این‌که چطور می‌توانید نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید، صریح باشید.

. با استفاده از یک سوال، کنجکاوی برانگیزید.

. تا می‌توانید خلاصه بنویسید و روی کلمه‌ها تاکید کنید.

. اگر یک محصول را تبلیغ می‌کنید، اجازه دهید عکس‌های محصول معرفی‌کننده‌اش باشند.

. اگر یک تخفیف ویژه را تبلیغ می‌کنید، در برگه رویی به آن اشاره‌  کنید.

وقتی توانستید با استفاده از برگه رویی نظر مخاطب را به خود جلب کنید، حالا فرصت دارید تا در بخش‌های میانی بروشور، اطلاعات لازم و مفید در مورد محصولات یا خدماتتان را به او بدهید. در طراحی بروشور خود از عنوان‌های کوتاه و برجسته‌کننده پیامتان استفاده کنید.

توضیحاتی کوتاه را با آن عنوان‌ها همراه کنید تا بتوانید پیامتان را به‌صورت کامل به مخاطب انتقال دهید. بعد از آن نوبت به عکس‌ها، گرافیک‌ها و المان‌های بصری می‌رسد. این المان‌ها وظیفه اصلی جذاب کردن بروشور و رساندن سریع پیام رادارند.

نکته‌های چاپ کاتالوگ

می‌توان ساعت‌های طولانی در مورد نکات مهم و قابل‌توجه در مورد طراحی کاتالوگ و بروشور صحبت کرد، اما هر چه قدر هم در طراحی خود خلاقیت داشته باشید و تمام نکته‌های مهم در طراحی را رعایت کنید، هنوز تا دست یافتن به یک کاتالوگ عالی و با کارایی بالا یک مرحله فاصله‌دارید؛ آن مرحله چاپ کاتالوگ است؛ مانند بخش طراحی در اینجا هم باید به سراغ با تجربه‌ها و حرفه‌ای‌ها بروید تا زحماتتان به نتیجه بنشینند.

چاپ کاتالوگ شاید مرحله آخر باشد، اما توجه به اهمیت آن از همان ابتدای طراحی شروع می‌شود. نباید از نوشته‌های بسیار ریز استفاده کنید که در زمان چاپ ناخوانا باشند. عکس‌ها باید کیفیت لازم را برای چاپ داشته باشند.

عکس‌های بی‌کیفیت و با رزولوشن پایین بعد از چاپ و روی کاغذ بسیار بد دیده می‌شوند. عکس‌برداری محصولاتی که قرار است در کاتالوگ معرفی شوند را به یک عکاس حرفه‌ای بسپارید؛ کسی که به حوزه عکاسی تبلیغاتی آشنا است.

یکی دیگر از نکته‌های مهم و قابل‌ توجه برای چاپ کاتالوگ رنگ‌ها هستند. استفاده از سیستم رنگی قابل قبول برای چاپ یا همان CMYK در زمان طراحی، از پیش‌نیازهای کار است؛ اما شما باید دقت داشته باشید که رنگ‌ها روی صفحه نمایش با رنگ‌های چاپ شده متفاوت هستند.

باید با استفاده از مرجع‌های رنگی، رنگ‌های درست را انتخاب کنید تا بعد از چاپ کاتالوگ نتیجه مطابق میلتان باشد. یک بار دیگر اهمیت سپردن کارها به دست یک تیم حرفه‌ای و با تجربه در زمینه چاپ مشخص می‌شود؛ کسانی که سابقه‌ای طولانی در زمینه چاپ دارند.

انتخاب کاغذ برای چاپ کاتالوگ اهمیت بالایی دارد. کاتالوگ‌ها عموما صفحه‌های زیادی دارند و نزد مشتریان و مخاطبان شما به‌دفعات ورق زده می‌شوند، به همین خاطر باید بهترین کیفیت کاغذ ممکن را برای چاپ انتخاب کنید تا کاتالوگ‌تان در طول زمان کیفیت و کارایی خود را حفظ کند.

در ضمن باید کاری کنید که صفحه‌ها به بهترین شکل به یکدیگر متصل باشند تا کاتالوگ در ورق زدن‌های مکرر از هم باز نشود. انواع صفحه‌بندی‌ها برای به دست آمدن بهترین کیفیت در دسترستان قرار دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.