• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99041612050
  • خبرنگار : 50202

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد: 

آموزش و پرورش فارس مافیا ندارد/ بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

آموزش و پرورش فارس مافیا ندارد/ بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن رد وجود مافیا در این سازمان، گفت: با توجه به اینکه عزم قوه قضاییه برای برخورد با فساد جدی است. اگر کسی مدرکی دال بر وجود مافیایی در آموزش و پرورش فارس دارد، می‌تواند از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.

فرهاد اسماعیلی دوشنبه ۱۶ تیر در یک کنفرانس خبری، ادامه داد: حتی اگر مدارکی دال بر وجود مافیا در آموزش و پرورش به مسئولان این سازمان در فارس ارائه شود، قطعا موضوع را بررسی کرده و به نهاد قضایی نیز گزارش لازم را ارائه خواهیم دارد. با توجه به تاکید مسئولان ارشد نظام بر لزوم افشای فساد، هر فردی اگر مدرکی دال بر وجود فساد در اختیار دارد، باید قبل از طرح موضوع و رسانه‌ای کردن آن، مدارک را به دستگاه‌های ذیربط ارائه دهد.

وی در خصوص ارتباط با مدیرکل اسبق آموزش و پرورش و چینش معاونان زیر نظر وی نیز گفت: تیمی هستیم که ضمن احترام به همه صاحب‌نظران و پیشکسوتان مستقلاً در انتصابات و برنامه‌ریزی‌ها عمل می‌کنیم و اگر کسی در این زمینه ادعایی دارد، باید ثابت کند.

اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای ریاستش تاکنون تنها یک معاون را جابه‌جا کرده و مابقی انتصاب‌ها پر کردن پست‌های خالی بوده است، گفت: این جابجایی هم بسیار مؤثر واقع شده بود زیرا معاون سابق پشتیبانی در تخصص خود یعنی امور عشایر منصوب شد و در این زمینه هم خوب درخشیده است.

وی درباره خرید و فروش املاک سازمان هم گفت: آموزش و پرورش ملکف به فروش املاک مازاد بر نیاز است و طبق قانون اگر این کار را انجام ندهیم وزارت اقتصاد و دارایی می‌تواند این املاک را بفروشد و تبدیل به احسن کند، البته در اینجا منظور املاک مازادی است که کارآیی برای آموزش و پرورش ندارد نه مدرسه.

اسماعیلی همچنین به مباحث مطرح شده درباره تعمیر منزل مدیرکل اسبق آموزش و پرورش با هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی هم گفت: بله این قضیه درست است، اما این منزل متعلق به مدیرکل آموزش و پرورش بوده و دارای قدمت ۶۵ ساله است، سال گذشته مبالغی برای تعمیر این منزل و تنها در این قسمت هزینه شد نه جای دیگری، البته ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی همچنین به تشریح عملکرد آموزش مجازی پرداخت و گفت: ۷۰۳ نقطه در استان فارس تحت پوشش اینترنت نبودند که با مشارکت استانداردی و شرکت مخابرات استان، تا اوایل مرداد ماه تمامی مدارس این نقاط مجهز به اینترنت خواهند شد. تاکنون نیز ۲۳۰ مودم رایگان تحویل مدارس این مناطق شده است. 

وی با اشاره به شروع احتمالی فعالیت مجدد مدارس از ۱۵ شهریور گفت: اگر وضعیت سفید باشد، مدارس طبق روال عادی کار خواهند کرد. ولی اگر وضعیت قرمز باشد همین رویه آموزش مجازی را ادامه خواهیم داد. در صورت بروز وضعیت زرد نیز مدارس با نصف ظرفیت کلاس ها را برگزار خواهند کرد و باقی آموزش از طریق آموزش مجازی تامین خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در فصل ثبت نام این مشکل وجود دارد که والدین نمی‌دانند مدرسه مطلوب کجاست و عموما از طریق شنیده‌ها مدرسه را انتخاب می‌کنند. برای حل این مشکل طرح مدرسه مطلوب را ارائه خواهیم کرد که به دلیل شیوع کرونا اجرای در سال جاری امکان پذیر نیست. انشاالله با اجرای این طرح والدین شاخص های یک مدرسه مطلوب را درمی‌یابند و مدرسه فرزندشان را به مدرسه مطلوب تبدیل خواهند کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرایند ثبت‌نام گفت: امسال ثبت نام مجازی است و تحویل حضوری مدارک نیز در بازه زمانی طولانی انجام خواهد شد تا از شلوغی مدارس جلوگیری شود. 

وی افزود: خط قرمز ما، منوط کردن ثبت نام یا تحویل کارنامه به دریافت کمک مردمی است. هرجا این اتفاق افتاده، والدین می‌توانند در سامانه شکایت مطرح کنند تا ما برخورد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: اولویت آموزش در مقطع ابتدایی مبحث آموزش است و برای ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم، ۱۶۴ معلم راهنما، البته با نام راهبر آموزشی، اعزام کرده‌ایم که وظیفه ایشان آموزش توامان دانش آموزان و معلمان است‌. 

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه بر به روز رسانی روش‌های تدریس متمرکز شده‌ایم و برنامه داریم برای آموزش تکنیک‌های مدرن آموزش به دبیران. در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تلاش برای توانمندسازی دانش آموزان را آغاز کرده‌ایم که با مشارکت ۱۴ دستگاه درحال اجرا است.

فرهاد اسماعیلی، پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با مشارکت تمام والدین اداره می‌شود و متعلق به هیچ گروهی نیست. میثاق نامه ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که اگر به صورت جدی آن را اجرا نکنیم، دیگران برای ما نسخه می‌پیچند. مثل دریانوردی خواهیم شد که قطب نما ندارد و هر چراغی را در دریا ببیند به دنبال آن می‌رود. شاید به مقصد برسد ولی معلوم نیست به کدام ساحل. 

وی افزود: اولین دبیرخانه اجرایی سند تحول بنیادین در استان فارس تاسیس شد. مشکلاتی که بر سر راه اجرای این سند است را با نمایندگان مطرح کردیم تا در مجلس مطرح کنند. از جمله عدم پیش بینی قوانین در متن سند، کمبود اعتبارات و خصوصاً ابر بحران نیروی انسانی. امسال ۱۱۸۰۰ معلم، جدا از کادر مدرسه، کم داریم. با نمایندگان مطرح کردیم که با اصلاح قوانین آموزش و پرورش بتواند نیروی آزاد بیشتری جذب کند و وابسته به دانشگاه فرهنگیان نباشد. 

اسماعیلی ادامه داد: سعی داریم مدارس به سمت اجرای سند تحول بنیادین ببریم و در همین راستا طرحی را ارائه دادیم به نام مدارس صالح که با وزارت هم به اشتراک گذاشتیم با استقبال مواجه شد. مسائلی فرهنگی بخش بسیار مهمی از وظایف مدارس را تشکیل می‌دهند؛ حتی در دوران قرنطینه نیز فعالیت فرهنگی آموزش و پرورش تعطیل نشد و تنها شکل آن تغییر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.