• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041410119
  • خبرنگار : 30054

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه عمل می کند؟

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه عمل می کند؟

بازاریابی ویروسی یکی از جدیدترین و البته کارآمدترین روش‌های تبلیغات است که شاید در نگاه اول دید منفی نسبت به آن داشته باشید، اما به هیچ وجه این روش بازاریابی منفی و دردسرساز نیست! در این روش تبلیغات به صورت دهان به دهان و یا به صورت مجازی توسط خود افراد منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، محتوای تبلیغات به قدری جذاب است که هر کاربر آن را برای دوستان و آشنایان خود می‌فرستد یا آن را تعریف می‌کند. به این ترتیب در زمان کوتاهی برند، خدمات و محصولات شما به حجم قابل توجهی از افراد معرفی می‌شود.

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد این روش تبلیغات به صورت گسترده تا حد زیادی توسط خود مشتریان و افراد انجام می‌شود. برندها و شرکت‌های مختلف می‌توانند از طریق ارسال ایمیل یا پیام‌های تبلیغاتی به مشتریان دائمی یا مشتریان بالقوه خود خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و آن‌ها را راغب کنند که محتوای تبلیغاتی را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنند.

در این روش حتی اگر کاربر محتوای تبلیغاتی را برای تعداد محدودی از افراد بفرستد، به صورت خوشه‌ای و در مجموع تعداد مخاطبان شما افزایش پیدا خواهد کرد.

شما می‌توانید از ترفندهای مختلفی برای توسعه مخاطبان بازاریابی ویروسی خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید به مشتریانی که تبلیغات شما را به تعداد بیشتری از افراد معرفی می‌کنند، تخفیفات ویژه ارائه دهید.

این مساله می‌تواند باعث ترغیب افراد شود تا تبلیغات شما را به اشتراک بگذارند. از آن جا که تبلیغات در این روش در زمان کوتاهی بین تعداد زیادی از افراد پخش خواهد شد، به آن بازاریابی ویروسی می‌گویند.

مزایای بازاریابی ویروسی

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان تاثیر و موفقیت تبلیغات از مشتری به مشتری بسیار بیشتر از بازاریاب به مشتری است. در واقع افراد به دوستان و آشنایان خود اعتماد بیشتری دارند تا بازاریاب‌ها، از این‌رو بازاریابی ویروسی می‌تواند تعداد مشتریان شما را با اعتماد بیشتر افزایش دهد.

بازاریابی ویروسی یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات است. از آن جا که بیشتر تبلیغات توسط افراد انجام می‌شود، شما هزینه‌ای برای بازاریابی پرداخت نمی‌کنید. همچنین ارسال محتوای تبلیغاتی شما در شبکه‌های مجازی برای کاربران نیز هزینه‌ای به دنبال ندارد و افراد بدون نگرانی از هزینه‌ها برای شما تبلیغ می‌کنند.

از طرف دیگر استفاده گسترده از اینترنت، وجود گروه‌ها و کانال‌های مختلف باعث می‌شود که تبلیغات شما در زمان کوتاهی به دست تعداد قابل توجهی از افراد برسد.

بازاریابی ویروسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای آن که بتوانید از طریق بازاریابی ویروسی موفق باشید، پیش از هر چیز باید به دنبال ارتقا کیفیت محصولات و خدمات خود باشید. در صورتی که کیفیت خدمات و محصولات شما بتواند رضایت خاطر مشتریان شما را به دست آورد، بدون شک آن‌ها را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

بازاریابی ویروسی باید بدون هزینه و آسان باشد. تصور کنید مشتری شما برای تبلیغ باید چندین مرحله را طی کند و زمان زیادی برای انجام کار بگذارد، یا برای هر تبلیغات باید هزینه کند. این فاکتورها باعث می‌شود کاربر علاقه چندانی برای به اشتراک گذاشتن محتوای تبلیغاتی شما نداشته باشد.

احتمالا شما نیز بارها با منشن کردن دوستان خود زیر پست‌های اینستاگرامی در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌اید. این همان بازاریابی ویروسی است که توسط کاربران اینترنتی انجام می‌شود. استفاده از کارت‌های تخفیف، جوایز، مسابقات و غیره می‌تواند تاثیر بسیاری بر موفقیت این روش از تبلیغات داشته باشد.

محتوا در بازاریابی ویروسی باید خلاقانه و جذاب باشد. اگر شما از ترفندهایی مانند مسابقه و یا تخفیفات استفاده نکرده‌اید، تنها یک محتوای جذاب می‌تواند خواننده را راغب به ارسال آن به دوستان خود کند.

راهکارهای استفاده از بازاریابی ویروسی

برای آن‌که این شیوه از تبلیغات بتواند شما را به اهدافتان برساند، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید.

. استفاده از تالارهای گفتمان در شبکه‌های مجازی مختلف مانند اینستاگرام، توئیتر و یا وب سایت شخصیتان می‌تواند تعداد مخاطبانتان را افزایش دهد.

. به افراد مختلف اجازه دهید مطالب شما را به‌ شرط درج منبع در وب سایت یا صفحات اجتماعی خود چاپ کنند.

. با وب سایت‌های معتبر و مرتبط با حوزه کاری خود تبادل لینک کنید. شما می‌توانید لینک سایت دیگران را در دفترچه رایگان راهنمای سایت خود قرار داده و آن‌ها نیز همین کار را انجام دهند.

. تنظیمات صفحات وب سایت خود را به‌گونه‌ای انجام دهید که کاربران تنها با واردکردن ایمیل خود بتوانند آن‌ها را برای دوستان خود بفرستند.

بازاریابی ویروسی برای هر فرد در هر حوزه کاری می‌تواند تاثیرگذار واقع شود. اگر کسب‌ و کار شما حضوری یا غیرحضوری است، خدماتی، آموزشی، تولید یا هر حوزه دیگر است، این شیوه از تبلیغات می‌تواند راه موفقیت را برای شما هموارتر کند.

ما در مدیروب مطالب رایگان زیادی در مورد انواع بازاریابی اینترنتی و همچنین بازاریابی ویروسی منتشر کردیم که می‌توانید همین الان آنها را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.