• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99031810671
  • خبرنگار : 71424

شمار دانش آموزانی که همزمان از چند شبکه اجتماعی آموزش دیدند

۲۰ درصد دانش آموزان به ابزارهای ارتباطی دسترسی ندارند

۲۰ درصد دانش آموزان به ابزارهای ارتباطی دسترسی ندارند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان اینکه از ۸۴ درصد دانش آموزانی که در شبکه شاد مشغول آموزش بودند ۶۴ درصد در شبکه های اجتماعی دیگر نیز در حال آموزش بودند، گفت: ارزیابی‌ها نشان داد که آموزش در فضای مجازی در یادگیری موثر بوده است و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمریی در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با مدیران استارت آپ‌های آموزشی که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان اینکه از ۸۴ درصد دانش آموزانی که در شبکه شاد مشغول آموزش بودند ۶۴ درصد در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز در حال آموزش بودند، گفت: ارزیابی‌ها نشان داد که آموزش در فضای مجازی در یادگیری موثر بوده است و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه شبیه‌سازی و «سیمولیشن» به دنبال ایجاد کارگاه‌هایی هستیم که موقعیت یادگیری را ایجاد کند. در شرایط کرونا آموزش کارگاهی در دنیا تعطیل شد.

کمریی همچنین به تلاش‌های فردی توسط یادگیرنده اشاره کرد و گفت: بیش از آنکه انتقال‌دهنده یک طرفه آموزش باشیم باید موقعیت آموزش دوطرفه را فراهم کنیم. هرچه قدر تعلیم و تربیت، تعاملی و دوطرفه باشد خودمان را به آموزش و تعلیم و تربیت رسمی و غایی نزدیک کرده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌های نظارت پذیر است، گفت: آموزش و پرورش اهداف و ماموریت‌های خودش را دارد و ارائه‌دهندگان خدمات ضمن نوگرایی باید به تعلیم و تربیت بومی و اسلامی هم توجه داشته باشند.

وی خطاب به مدیران استارت آپ‌های آموزشی گفت: اگرچه نظریه‌های یادگیری پشتوانه فعالیت‌های ماست اما متناسب با تعلیم و تربیت بومی و آموزه‌های خودمان عمل می‌کنیم همچنین نباید قواعد و اهداف قابل ارائه در آموزش عالی را با آموزش و پرورش یکی بدانیم زیرا در آموزش و پرورش یک حق است اما در آموزش عالی یک امتیاز است. رسانه‌های مجازی با هرکیفیتی در تعلیم و تربیت رسمی یک مکمل است و جایگزین معلم نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.