• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99031206737
  • خبرنگار : 50178

/گزارش/

چهارخطه‌ی وعده‌ای!

چهارخطه‌ی وعده‌ای!

ایسنا/لرستان خرم‌آباد- کوهدشت یکی از محورهای لرستان بوده که به جاده مرگ معروف است و هر سال در این محور تصادفات زیادی رخ می‌دهد و به همین خاطر طرح چهارخطه آن ۱۶ سال پیش در دستور کار قرار گرفت.

این پروژه ۸۷ کیلومتر طول مسیر دارد که سال ۸۳ با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و قرار بود نوروز ۸۹ زیر بار ترافیک برود.

در سال‌های اخیر تعداد تصادفات این جاده خیلی زیاد و در عوض تلاش برای تکمیل آن کم بوده و پس از ۱۶ سال هنوز نیمه‌تمام است!

این جاده غیراستاندارد سبب مرگ و زخمی شدن خیلی‌ها شده و به خودروهای بسیاری نیز آسیب وارد کرده و مردم کوهدشت به همین دلیل از شرایط پروژه ۱۶ساله ناراضی هستند.

هنوز هم دلهره تردد در این جاده با مسافران همراه است و بسیاری از والدین تا رسیدن به مقصد نگران فرزندان هستند و این در حالی است که معلوم نیست چه زمانی جاده به‌طور کامل چهارخطه می‌شود و وعده‌های پایان هر سال هنوز هم شنیده می‌شود.

یکی از رانندگان تاکسی این جاده به ایسنا گفت: نمی‌دانیم تا چه زمانی باید منتظر افتتاح کامل این چهارخطه باشیم و چند نفر دیگر را باید به علت غیراستاندارد بودن جاده از دست بدهیم!

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان برای تکمیل این پروژه بیشتر تلاش کنند و آستین همت را بالا بزنند، چون از لحاظ استهلاک و تصادف یکی از بدترین جاده‌های کشور است.

   وعده افتتاح در سال ۹۴            

شهرام ملکی، مدیرکل وقت راه و شهرسازی لرستان خرداد ۹۳ در خصوص این پروژه گفته بود: چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت که هم اکنون در چند قطعه در دست اجرا است تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۹.۵ کیلومتر از ۸۵ کیلومتر این پروژه در دست اجرا است، تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۳۵ کیلومتر از این چهارخطه به بهره‌برداری رسیده است.

ملکی یادآور شد: مطالبات این پروژه هم اکنون ۳۰ میلیارد تومان است ولی با این وجود کار از سوی پیمانکار تعطیل نشده و به طور مستمر این پروژه فعال است.

صحبت‌های ملکی در حالی مطرح شده که مطالبات پیمانکار یکی از موضوعات مهم این پروژه بوده و همچنان هم ادامه دارد.

تکرار وعده افتتاح در سال ۹۴

الهیار ملکشاهی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس دی ماه ۹۳ با بیان اینکه چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت جزء پروژه‌های مهر ماندگار شده،  تاکید کرده بود: تا اواسط سال ۹۴ این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه خدمتی بزرگ به مردم است تا مشکلات رفت و آمد رفع شود، اضافه کرد: اجرای عملیات چهارخطه خرم‌آباد به کوهدشت ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مسیر این چهار خطه به شش قطعه تقسیم و به چهار پیمانکار واگذار شده است.

پس از این صحبت‌های ملکشاهی چندین وعده دیگر نیز رسانه‌ای شد اما مطابق پیش‌بینی‌ها هیچکدام به سرانجام نرسید.

بازهم وعده بی‌تحقق!

نورمحمد فردی بیرانوند، فرماندار وقت کوهدشت درباره این پروژه اسفند ۹۵ به ایسنا گفت: ۳۷ کیلومتر این چهارخطه در شهرستان کوهدشت واقع شده و ۱۹ کیلومتر آن در سال جاری به بهره‌برداری رسید و زیر بار ترافیک رفته و تردد در آن جریان دارد.

وی ادامه داد: باقی مانده محور مذکور نیز در حال کار است و تا پایان نیمه اول سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

فردی بیرانوند اظهار کرد: با تکمیل این چهارخطه مشکل مردم برای تردد در این مسیر رفع و بدون شک تصادفات کاهش خواهد یافت.

تکرار وعده افتتاح در سال ۹۶

محمد اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اسفند ۹۵ در خصوص این پروژه گفته بود: چهارخطه محور مواصلاتی خرم‌آباد- کوهدشت در اولویت قرار گرفته و مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی ضمن تسهیل در اجرای پروژه آن را در نیمه سال ۹۶ به بهره‌برداری برساند.

تناقض آمار در مقدار اجرای چهارخطه!

احمد مرادپور، معاون وقت هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان شهریور ۹۷ در خصوص این پروژه گفت: چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت یکی از مسیرهایی است که همیشه بیشترین آمار تلفات را داشته، ۸۶ کیلومتر طول این مسیر بوده که ۲۵ کیلومتر آن مانده است.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی‌هایی که با اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفته ۱۰ کیلومتر آن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵ کیلومتر آن نیز تا پایان سال ۹۸ انجام خواهد شد.

با صحبت‌های مرادپور باید تا حالا این پروژه به بهره‌برداری می‌رسید اما ...

تلفات این محور قابل مقایسه با سایر نقاط استان نیست

ماشاءالله نعمتی، فرماندار کوهدشت در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: در حال حاضر ۵۷ کیلومتر آن چهارخطه شده اما تکمیل این پروژه هنوز کار دارد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی لرستان باید جدیت بیشتری برای تکمیل این چهارخطه داشته باشد و نمی‌دانیم چرا این‌قدر زمان‌بر شده است.

فرماندار کوهدشت اظهار کرد: در بحث تلفات انسانی و ضرر به وسائط نقلیه این محور را بررسی کرده‌ایم که قابل مقایسه با سایر نقاط استان نیست.

نعمتی با بیان اینکه ۱۶ سال برای ۸۷ کیلومتر توجیه ندارد، تاکید کرد: انتظار داریم در سال ۹۹ تمام پروژه به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و این یک مطالبه عمومی است.

تکمیل این پروژه از اولویت‌های ما است!

گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در خصوص این پروژه گفت: تکمیل چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است.

وی ادامه داد: این پروژه به دلایل مختلف ازجمله وضعیت توپوگرافی محور، طرح هندسی و همچنین ترافیک محور، تسریع در تکمیل آن از اولویت‌های ما است.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: هم‌اکنون چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت فعال است و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۵۷ کیلومتر از این پروژه چهارخطه شده است، افزود: تلاش می‌کنیم پروژه دیگر تعطیل نشود و مابقی آن در زمان کمتری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، جاده خرم‌آباد- کوهدشت همچنان قربانی می‌گیرد و امید می‌رود وعده بعدی آخرین وعده برای تکمیل پروژه باشد و رانندگان و مسافران این مسیر با تکمیل آن به آرزوی دیرینه خودشان برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.