• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99011809297
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

تداوم آموزش دانش‌آموزان استثنایی / سیاست‌های دوازده‌گانه آموزش و پرورش استثنایی

تداوم آموزش دانش‌آموزان استثنایی / سیاست‌های دوازده‌گانه آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سیاست‌های دوازده گانه این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تقدیر از زحمات همکاران آموزش و پرورش استثنایی در ایام قرنطیه اظهار کرد: همکاران در مدارس در وضعیت بحران کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانش آموزان بردند و وقفه‌ای در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه ایجاد نشد.

وی تاکید کرد: باید فرصتی را که ایجاد شده غنیمت شماریم و آموزش‌های مجازی به عنوان آموزش‌های مکمل ادامه یابد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی باید منتج به اجرای برنامه و بهبود عملکرد شود اظهار کرد: طرح و برنامه مطلوب، اجرای مطلوب و ارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویه‌ها می‌شود.

وی گفت: سه بسته تحولی مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و نظام برنامه‌ریزی مشارکت محور در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است که در آن نوآوری، نیازسازمان و آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز ویژه مدنظر قرار گرفته است.

حسینی افزود: دو مورد از برنامه‌های تحولی در شورای معاونین وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشارکت محور نیز به زودی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان تا 20 فروردین نهایی می‌شود، اظهار کرد: با استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی و تدوین برش استانی، این برنامه‌ها به استان‌ها ومدارس تسری خواهد یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: در راستای نظام برنامه‌ریزی 10 کاربرگ، 4 برنامه و 18 فعالیت تعریف شده است که باید با پایش و ارزیابی مستمر، این برنامه‌ها اجرایی شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح سیاست‌های دوازده گانه این سازمان اظهار کرد: توسعه، تثبیت و تعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویکردهای فراگیرسازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، مناسب سازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز ویژه، توسعه مشارکت وارتباطات در ابعاد درون وبرون سازمانی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین المللی از جمله این سیاست‌ها است.

وی افزود: جامعه پذیری و اجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روانسازی خدمات و فعالیت‌ها با استفاده از فناوری نوین واطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و ارتقاء کمی وکیفی خدمات ارائه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش وپرورش از دیگر سیاست‌ها می‌باشد.

حسینی تصریح کرد: ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه‌های جذب، نگهداشت، سازماندهی، سنجش، استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و دیجیتالی در تحقق اهداف سازمانی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه‌ای به ویژه مدرسه‌ای، نگاه دانش بنیان و پژوهش محور به برنامه ریزی‌ها در نظام تصمیم‌گیری و توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای از دیگر اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی به شمار می‌رود.

 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.