• شنبه / ۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99010904305
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

/یادداشت/

تغییر خط مقدم مقابله با تصادفات جاده‌ای

تغییر خط مقدم مقابله با تصادفات جاده‌ای

ایسنا/اصفهان فعالیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان بنابر ماموریت ذاتی خود، با سفر و مدیریت سفر گره خورده است، خواه این سفرها عمومی باشد، خواه شخصی.

اما امسال در آستانه بهار ماموریت ما به واسطه ورود یک میهمان ناخوانده از چین به شدت تغییر کرد و برای اولین بار در چند دهه اخیر، توصیه به سفر نکردن و کاهش تردد غیرضروری شعار نوروزی تمام دستگاه های فعال در ستاد تسهیلات نوروزی شد.

این تغییر رویکرد، مسئولیت های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای را دو چندان کرد، در گام اول برقراری وضعیت با ثبات در توزیع کالاهای اساسی به عنوان یکی از مهمترین ماموریت ها، در دستور کار قرار گرفت.

حمل ونقل کالا تکمیل کننده چرخه تولید است و باید بدون وقفه و حتی بهتر از گذشته برای تامین به موقع نیازهای مردم به کار خود ادامه دهد. رانندگان نیز با درک بالا از شرایط حساس کشور، همچون همیشه در صف اول خدمت به مردم ایستادند و خطر سفر را، به عشق مردم به جان خریدند.

 سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور نیز با تقویت خدمات غیرحضوری فعالیت های رانندگان و شرکت های حمل ونقل کالا و مسافربری را برای خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم تسهیل کرد. درجبهه دیگر نیز، شرکت های حمل و بار و مسافر با پذیرش مسئولیت اجتماعی خود در برابر مسافران  و رانندگان، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ضدعفونی کردن پایانه ها و ناوگان مسافربری و باری پیشگام شدند. 

کسادی بازار حمل ونقل عمومی در اثر ریزش قابل توجه تعداد مسافران اگرچه اقتصاد صنعت حمل ونقل مسافر استان را به شدت تحت تاثیر قرار داد، اما خللی در تداوم ضدعفونی کردن پایانه ها و ناوگان مسافربری ایجاد نکرد.

با وجود کاهش محسوس ترددها، گشت های نظارت راهداری و ترابری به قوت خود باقی است، زیرا حادثه همچنان در کمین رانندگان و کاربران پرخطر در جاده هاست. 

همانطور که امروز تغییر خط مقدم  مبارزه با کرونا از در بیمارستان ها، به در خانه تنها سیاست اثرگذار برای عبور از این بیماری کشنده است، تغییر خط مقدم کاهش تصادفات جاده ای از جاده ها به خانه ها نیز یکی از اصلی ترین راهبردهای ما برای کاهش آمارهای این حوزه به شمار می آید.

امروز صرف هزینه های کلان در حوزه اقدامات فنی و مهندسی در سر به زیر کردن نمودارهای سربلند تقریبا به مرزهای بی اثری رسیده است و تمرکز بر تقویت فرهنگ رانندگی صحیح و انجام امور پیشگیرانه همچون بستن کمربند ایمنی برای جلوگیری از واردشدن خسارت های جبران ناپذیر تنها راه باقی مانده برای نجات از وضعیت موجود به شمار می آید.

یادداشت از مهدی خضری-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.