• پنجشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 98122116650
  • خبرنگار : 99999

ویدئو / کسبۀ زیان‌دیده از کرونا در انتظار کمک مردم و دولت

ویدئو / کسبۀ زیان‌دیده از کرونا در انتظار کمک مردم و دولت

معابری که در روزهای آخر سال مملو از خریداران بود، حالا با شیوع ویروس کرونا و ترجیح درستِ بسیاری برای ماندن در خانه، خالی از انبوه خریداران است. این روزها با افزایش شیوع کرونا، ابعاد مختلف زندگی اجتماعی پایتخت‌نشینان - مانند بسیاری از شهرها - تحت تأثیر قرار گرفت. تبعات بیماری علاوه بر مبتلا کردن بخشی از مردم و مرگ و میر تعدادی از آنها، دامنه وسیع‌تری گرفت و کسب‌وکار بسیاری از مشاغل را بیمار کرد؛ مشاغلی که ماه‌ها منتظر رسیدن شب عید و سکه شدن کارشان بودند. این کسبه و کسانی که از این راه کسب درآمد می‌کنند، نیازمند همدلی مردم (بویژه صاحبکاران، طلبکارها و موجرها) و اجرای راهکارهای مؤثر دولت هستند.

گزارش از: محمد جلایی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۰۱:۴۹

ایسنای عزیز نمیخواد دلت بسوزه. اونی که تو همین کلیپ داره میگه روزهای عادی سال روزی ۱۵ میلیون یعنی ماهی ۴۵۰ میلیون تومن درآمدش بوده اونم فقط از طریق فروش یه مشت ساندویچ غیربهداشتی و حالا که کسب و کارش از رونق افتاده طفلکی روزی دو میلیون یعنی ماهی فقط ۶۰ میلیون تومن درآمد داره بره از همون درآمدهای میلیاردیش که پس انداز کرده استفاده کنه و با ماهی ۶۰ میلیون تومن زندگیشو سپری کنه. خدا لعنت کنه ما فرهنگیهای ظالمو که ماهی سه میلیون تومن حقوقمونه و صدامونم در نمیاد!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۰۹:۱۶

با اسم «یک فرهنگی» میای کامنت میذاری که مثلا خیلی معقول به نظر بیای ولی رسما داری چرند میگی. چه 60 میلیون چه 600 میلیون؛ طرف کاسبیش از رونق افتاده و کلی هزینه اجاره و قبض و مواد اولیه و چک و این چیزا داره اونوقت تو وقت پیدا کردی واسه عقده‌گشایی؟ به اون چه ربطی داره که حقوق تو کمه؟ اصلا از کجا میدونی ساندویچ غیربهداشتی میده دست مردم؟ بی‌انصاف نباشیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۸

خطاب به شاکی و در تایید حرف فرهنگی باید بگم که جناب شاکی چرند را شما و امثال شما دارید میگید که با زحمت کم همیشه دوست دارید ره صد ساله رو یک شبه طی کنید. احتمالا شما هم از قماش همین افراد هستی که آشغال میدادن دست مردم و حالا رونق آشغال فروشیشون کم شده. شما اگر در حد یک بچه دوم ابتدایی سواد داشته باشی میبینی که طبق اظهار خود همون کاسب که داری براش دل و قلوه میسوزونی اگر روزی ۱۵ میلیون تومن درآمدو که خودش اظهار میکنه ضربدر ۳۰ روز یکماه بکنی میشه ۴۵۰ میلیون تومن. بر فرض محال اگر ماهی ۱۰۰ میلیون تومن هم هزینه مالیات و اجاره و مواد اولیه بده که نمیده (صرفا بر فرض محال) بازم ۳۵۰ میلیون تومن براش می‌مونه که حتی اگر ۵ نفر هم تو اون ساندویچی بایستن کار کنن بازم نفری ۷۰ میلیون تومن در ماه گیرشون میاد! کدوم مشاغل اداری یا فرهنگی ماهی ۷۰ میلیون تومن حقوق میگیرن که اینا چنین پولی درمیارن؟ اکثر افرادی هم که اینجور جاها کار میکنن عمدتا فاقد تحصیلاتن و بهداشت را هم عمدتا رعایت نمیکنن. من در مورد غیر بهداشتی بودن اکثر ساندویچها و این غذاهایی که اینا دست مردم میدن یقین دارم چون خودم هم قبلا مبتلا به آلودگی این ساندویچها شدم.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۲:۵۰

خب خدا رو شکر جمع عزیزان دکتر و مهندس جمعه اینجا! شما که اینقدر سرت توی حساب و کتابه و میفهمی، نمیدونی که درآمد روزانه 15 میلیون به معنی 15 میلیون سود نیست؟ از این رقم، یک‌سومش میتونه سود خالص باشه. ضمن اینکه برای همچین کسب و کارهای سوددهی اجاره‌بهای بالایی دریافت میشه و هزینه‌هاشون بالاست؛ ضمن اینکه خیلی از مواد اولیه رو با چک به صورت عمده پیش‌خرید میکنن و وقتی فروششون اینقدر افت میکنه یعنی خیلی از این مواد دورریز میشه. کجای اصول انصافِ شما نوشته که اگر کسی درآمد خوبی داشت نباید بابت ضرر و زیانش فکری کرد و دل سوزوند. قطعا کسی که درآمد کمتری داره، بابت ضرر و زیانش دلسوزی و فکر بیشتری لازمه ولی این به این معنی نیست که باید مشکلات کسبه رو نادیده بگیریم. ضمنا شما فقط روی یه بخشش زوم کردید چرا؟ اون بدبختی که با 10 نفر دیگه هر کدوم یه جای کوچیک توی یه مغازه گرفتن و یه پیشخون گذاشتن که خرت و پرتشون رو بفروشن هم به نظرتون درآمدهای آنچنانی دارن؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۲۶

آقای فرهنگی باسوادچقدردلم سوخت که بااین همه تعطیلی پی درپی واین همه خانه نشینی به هرعلت چقدرحقوقت کمه راستی امسال چقدرسرکلاس رفتین منونیم ازحمات شما که دانش آموزان بدبخت مجبورااین همه هزینه کلاس خصوصی کنندراستی اگه خواستی ساندویچی برات سراغ دارم اگه جاتوباهاش عوض کنی که سودروزی15 میلیون شامل توبشه

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۰۹:۱۰

سالهایی را که این کسبه محترم سودهای نجومی کردند ومردم ضرر ومردم مجبور شدند چندین برابر قیمت واقعی کالاها رابه این کسبه پرداخت کنند را چه کسی جبران می کند؟مردم چهل سال ضرر مالی کردنداین کسبه محترمی که شما برایشان دلسوزی می کنی ضررشان هنوزبه یک ماه هم نرسیده است.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۰۹:۳۵

این چه تیتر مسخره ایست که زدید ! کمک مردم ! چرا مردم وظیفه دولت است که حمایت کند .چرا مردم .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۸

کلا بی انصافی کاسب ها طی سالهای گذشته باعث شده مردم هیچ دلسوزی با آنها نداشته باشند مگر دستفروشها که همیشه مردم با خرید حتی جنس بنجل از ایشان به آنها کمک کرده اند ولی وقتی یه فلافل فروش با دو متر مغازه چند برابر یک معلم یا کارمند درآمد داشته قطعا دو سه ماه را میتونه تحمل کنه و نیازی به کمک مردم یا دولت نداره!