• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  • کد خبر: 98110805707
  • خبرنگار : 71624

در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

نشست مشترک سرمایه‌گذاران سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی

نشست مشترک سرمایه‌گذاران سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی

مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: هدف از برگزاری ایده‌بازارها برطرف‌سازی نیازهای سرمایه‌گذاران است. در ایده‌بازارها دانشجویان یاد می‌گیرند تا به صورت گروهی فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین وطن‌پور در نشست مشترک سرمایه‌گذاران سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی با بیان این که هدف از برگزاری ایده بازارها جهت‌دهی فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دانشگاه‌ها در راستای نیازهای کشور است، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه برگزاری ایده‌بازارها است که با توجه به برگزاری این رویدادهای موفق اکنون دانشگاه صنعتی امیرکبیر الگوی دیگر دانشگاه‌های کشور در این حوزه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: هدف از برگزاری ایده‌بازارها برطرف‌سازی نیازهای سرمایه‌گذاران است. در ایده‌بازارها دانشجویان یاد می‌گیرند تا به صورت گروهی فعالیت کنند.

مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر قراردادی منعقد کرده‌اند که بر اساس این قرارداد دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اتاق‌های جراحی حضور می‌یابند تا از نزدیک با نیازهای این حوزه آشنا شوند و از این طریق بتوانند برای رفع نیازها، ایده‌های نوآورانه‌ای طراحی و اجرا کنند.

در ادامه این نشست، مهندس محمد نادری، مدیرعامل مجموعه ایده بازار امیرکبیر، گفت: در دانشگاه‌ها بسیاری از فناوری‌ها وجود دارد، اما مکانیسم مناسبی برای ورود این فناوری‌ها به صنعت طراحی نشده است که ایده‌بازارها این مکانیسم را طراحی کرده‌اند.

وی افزود: ایده‌بازارها بستری را فراهم می‌کنند که صنایع نیز نیازهای خود را به دانشگاه‌ها ارائه کنند. یکی از اهداف مهم ایده‌بازارها این است که فناوری و تولید دانش، کاربردی و متناسب با نیازهای صنعت باشد. سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی به دنبال توسعه و تقویت صنعت خوراک و نوشیدنی در سطح ملی است.


بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در بخش دیگری از نشست سرمایه‌گذاران سومین ایده بازار خوراک و نوشیدنی، دکتر بهروز جنت، رئیس سازمان تحقیقات حلال و دبیر کل سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی گفت: صنایع غذایی پیشروترین صنایع کشور به‌شمار می‌روند؛ بنابراین در چنین رویدادهایی می‌توانیم دانشگاه، ایده‌پردازان و صنعتگران را به یکدیگر مرتبط کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اولویت ارتقای اساتید دانشگاه‌ها بر اساس تعداد مقالات بود، اما در سال‌های گذشته این موضوع اصلاح شده و اکنون فعالیت‌های تحقیقاتی کاربردی و ارتباط با صنعت نیز شاخص‌های ارتقای اساتید در دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رود. دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط با صنعت در کشور است.

بر اساس این گزارش، سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی ۳۰ بهمن ماه جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.