• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98092518817
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزیر آموزش و پرورش:

آرمان‌های جامعه با سرمایه گذاری در تعلیم و تربیت محقق می‌شود

آرمان‌های جامعه با سرمایه گذاری در تعلیم و تربیت محقق می‌شود

ایسنا/اردبیل معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: حفظ هویت ملی و انقلابی و دستیابی به آرمان‌های جامعه تنها با سرمایه گذاری در عرصه تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

حجت الاسلام ذوعلم قبل از ظهر امروز 25 آذر در مراسم تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در فرهنگ برنامه ریزی کلان و فرآیند مدیریت عالی کشور پژوهش و تحقیق یک امر لازم و بدیهی است و باید در تمام شئون مدیریتی کشور  توجه به قواعد تحقیق رعایت شود.

وی ارتقای کیفیت تربیتی در جامعه را منوط به تلاش و اهتمام معلمان و دانش آموزان پژوهنده دانست و خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان‌ها نقش جدی و اساسی در تبیین و توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دارند تا بتوانند در ابعاد گسترده حمایت‌های فکری و معنوی را هم از بعد اعتبارات و لوازم و هم فضای مورد نیاز اعمال کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایجاد امنیت علمی و آموزشی در کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر قصد داریم برای آینده برنامه ریزی مستدل و متقنی را داشته باشیم ضروری است سرمایه گذاری در بعد تعلیم و تربیت را از هم اکنون آغاز کرده و به سمت امنیت، تربیت بنیان حرکت کنیم.

ذوعلم تامین امنیت پایدار و عمیق با تکیه بر توانمندی‌های علمی را یادآور شد و بیان کرد: این سرمایه گذاری‌ها جز با تکیه بر نیروی انسانی با مطالعه عمیق و ژرف ممکن نیست و آموزش و پرورش باید در این امر پیشگام باشد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هر استان باید نیازمندی‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را بر مبنای حفظ هویت ملی، منطقه‌ای و انقلاب اسلامی احصا کند چرا که معتقدیم دستیابی به آرمان‌های عالی نظام جز با سرمایه گذاری در عرصه تعلیم و تربیت امکانپذیر نیست.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین رفع خلاهای اساسی مدارس استان‌ها به ویژه تجهیز هنرستان‌ها به ابزارهای علمی و آموزشی لازم را ضروی خواند و گفت: آموزش و پرورش نباید تنها به منابع و اعتبارات وزارتخانه تکیه کند بلکه شایسته است با تلاش و تکاپو نیازمندی‌های اساسی خود را تامین نماید.

ذوعلم پژوهش را مبنای تحول در آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: باید اقتضائات آموزشی و پژوهشی مدارس احصا شده و براساس آن برنامه‌های هر استان در بعد تحقیق و پژوهش تدوین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.