• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98091914238
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دو سامانه برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان

دو سامانه برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان، از این مرکز به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری یاد کرد و گفت: علاوه بر شماره ۱۳۷، دو راه دیگر برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان درنظر گرفته شده است.

حامد سحاریان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سامانه ۲۰۰۰۰۱۳۷ و سامانه پیام صوتی پیام شهروند، با شماره گیری عدد ۳ بعد از تلفن ۱۳۷، برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان درنظر گرفته شده و هر شهروندی که بخواهد پیامی را شخصا و به صورت خصوصی به شهردار برساند از این دو راه می تواند استفاده کند.

وی افزود: در برخی مواقع ممکن است شهروندی معتقد به خصوصی بودن پیام باشد که از طریق این دو سامانه می تواند مستقیما پیام خود را به شهردار اصفهان اطلاع دهد و شهردار هم این پیام ها را دریافت می کند، اما در برخی مواقع پیام حالت عمومی و شهری دارد که این پیام ها به مرکز ۱۳۷ ارجاع شده، پیگیری می شود و نتیجه آن را به اطلاع شهروند و مدیریت شهری می رسانیم. 

به گزارش ایسنا، سحاریان یکی دیگر از بخش های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان را مربوط به ملاقات های مردمی شهردار اصفهان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مرکز، واحد ویژه ملاقات مردمی هم در شهرداری مرکزی داریم تا شهروندان دسترسی بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا بین ۹۰ تا ۹۴ درصد تماس ها با مرکز ۱۳۷ از طرف ساکنان محلات است، گفت: بیشتر تماس ها از طرف زنان خانه دار صورت می گیرد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت شبانه روز بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تماس با این سامانه گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع خاص و بحرانی تعداد تماس ها به ۳ هزار تماس در شبانه روز هم می رسد.

وی با بیان اینکه از مجموع تماس هایی که با سامانه ۱۳۷ برقرار می شود، ۴۷ درصد پیام های مربوط به خدمات شهری و ۴۲ درصد اطلاع رسانی، راهنمایی و مشاوره است، افزود: درصد کمی از پیام ها مربوط به مباحث عمرانی، ترافیکی و مباحث فرهنگی است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بخش پاسخگویی، صبح ها ۷ نفر، بعد از ظهرها ۴ نفر و شب ها ۲ تا ۳ نفر پاسخگوی تماس های شهروندان هستند، همچنین اپراتورهای این مرکز به زبان های انگلیسی، عربی و ترکی مسلط هستند و پاسخگوی گردشگران اصفهانی هستند.

به گفته وی، طی ۶ ماهه نخست امسال به صورت میانگین ۵۸ درصد تماس ها عملیاتی شده و ۴۲ درصد اطلاع رسانی و راهنمایی صورت گرفته است، همچنین بعد از اقدامات صورت گرفته، بازخورد آن به شهروندان اطلاع داده شده است.

سحاریان با اشاره به بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز در سال گذشته، اظهار کرد: به صورت میانگین به ۹۳ تماس ها درصد پاسخگویی شده و رضایت ۹۱ درصدی شهروندان را نیز به همراه داشته است، همچنین طی ۶ ماهه نخست امسال نیز بیش از ۱۴۰ هزار تماس برقرار شده است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان، با تاکید براینکه در تمام کلانشهرها اولین درخواست شهروندان نظافت شهری است، گفت: افزایش تعداد تماس ها با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ اصلا پیام بدی ندارد، چراکه به خاطر ایجاد بخش بازخورد و پیگیری، شهروندان از تماس با این سامانه نتیجه گرفته و به آن اعتماد کرده اند. این درحالیست که به موازات افزایش تعداد تماس ها، افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدب رضایتمندی و پاسخگویی را نیز داشته ایم.  

وی با اشاره به افزایش حجم تماس های مردمی در مواقع خاصی همچون ایام نوروز، گفت: اگر هر ماه به طور میانگین ۱۲ تا ۱۳ هزار تماس با سامانه برقرار می شود، در ایام نوروز تنها ۲۰ هزار تماس از گردشگران داریم. در عین حال که این آمادگی را داریم تا دستگاه های دیگر مثل آموزش و پرورش هم در این مرکز مستقر شده و به مسافرانی که نیازمند راهنمایی هستند، خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.