• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98091913852
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش است

مدرسه بنیاد برکت

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش باید از یک نهاد صرف اداری به نهاد اجتماعی تبدیل شود که برای دست‌یابی به آن ضرورت دارد نگرش به سیستم تغییر پیدا کند.

ابراهیم رفیعی در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس شهرستان ابهر، اظهار کرد: مدیران مدارس نمایندگان مجموعه آموزش و پرورش در میان اولیا و دانش‌آموزان هستند، به همین جهت این مجموعه اگر توسعه و پیشرفت را می‌خواهد باید از مدیران حمایت کند.

وی گفت: مدیر مدرسه نماینده آموزش و پرورش بوده و عزت، احترام و امنیت آن خط قرمز ما است، لذا ضرورت دارد رئیس منطقه با تمام وجود از مدیران حمایت کند.

این مسئول با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات، افزود: کمک به اجرای سالم و با کیفیت انتخابات و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب نماینده اصلح، دو وظیفه مهم آموزش و پرورش در دوران انتخابات است.

وی با تاکید بر این‌که مجموعه آموزش و پرورش بعد از تدوین سند تحول، دوره جدیدی را تجربه می‌کند، تصریح کرد: شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان بر اساس ارزش‌ها و تغییر رفتار دانش‌آموزان با توجه به اهداف ذکر شده در سند تحول از فعالیت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

رفیعی بر لزوم شناخت از تمام ابعاد تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: آموزش‌ها صرفا معطوف به کلاس درس نیست و دانش‌آموزان در همه موقعیت‌ها و از همه افراد جامعه می‌آموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این‌که باید دانش‌آموزان را با در نظر گرفتن اقتضائات زمان آموزش داد، افزود: ما در دوران انفجار اطلاعات هستیم و باید همگام با پیشرفت علمی دانش‌آموزان را تربیت کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که ضرورت دارد اقتضائات آینده را در نظر بگیریم و بر اساس آن دوره، دانش‌آموزان را تربیت کنیم، ادامه داد: منظور از تربیت دانش‌آموزان ایجاد فهم اجتماعی و آماده‌سازی برای زیستن آنان در آینده است.

این مسئول، ایجاد نقش اجتماعی سیستمی در مدارس را یکی از مولفه‌های مهم در آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: حضور و همکاری اولیا با مدارس یک ظرفیت بسیار ارزشمند است و مدیران باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

رفیعی افزود: آموزش و پرورش باید از یک نهاد صرف اداری به نهاد اجتماعی تبدیل شود و برای دست‌یابی به آن ضرورت دارد نگرش به سیستم تغییر کند.

این مسئول با تاکید بر این‌که مشکلات جزو لاینفک هر سیستم و دستگاهی است و باید با تمرکز بر روی داشته‌های‌مان، خودمان مسئول رفع مشکلات باشیم، ادامه داد: باید تلاش کنیم هویت عزت‌مندانه به آموزش و پرورش ببخشیم تا دیگران خود را محتاج به آموزش و پرورش بدانند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سالن اجتماعات باهنر آموزش و پرورش ابهر افتتاح شد. همچنین تامین سوخت و هزینه ایاب و ذهاب، کمبود کلاس و فرسودگی مدارس، هدایت تحصیلی متناسب با توانمندی، از جمله مباحث مطرح شده توسط مدیران مدارس در این نشست بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.